/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IDE controller
Fra : frederikshavn
Vist : 356 gange
50 point
Dato : 26-06-04 11:04

Jeg har i et stykke tid haft store problemer med at skulle brænde filer åp min pc,problemet er når jeg vil brænde på over 8xhastighed,går brænderen ned,på ca 2-5% i buffer level(nero 6ultra),jeg har 3hd,og en brænder inst.fik så afvide at det var dataoverførelsen mellem brænder og hd,det var galt med,fik så afvide at jeg skulle købe en ide controller,og sætte mind hd.der til,og brænderen+c-drev i bundkortet,så jeg købte en ide controller mkr.Promise Ultra Ata/133 controller for 66 MHz pci,win xp finder den godt nok,og jeg har inst.driveren der til.men lige så snart jeg sætter hd.på,er der problemer,controlleren findet godt nok hd under opstart,men windows,bliver ved med at stå og læse ind,der hvor bjælken kører frem og til bage,uden at komme videre,jeg booter op fra mit c-drev,som sidder på på bundkortet mkr MSI K7N2 DELTA-NVIDIA nFORCE Chipset Based,har inst.bundkorts driver,samt alle opdat.til win xp pro,er der nogen der nogen der ved hvordan man får skidtet til at virke

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 26-06-04 13:56

alm. opsætning:
IDE 1 primary - harddisk (C:) med styresystem sat som master
IDE 1 primary - harddisk (lager/programmer/filer) sat som slave
IDE 2 secundary - harddisk (lager/programmer/filer) sat som master
IDE 2 secundary - Brænder sat som slave

Har du ekstra controler skal du i bios sikre dig at HD med styresystem bootes først.
En brænder "kører" bedst som slave med en HD på samme datakabel.
Emesen
Her kan du hente opdateringer til Nero 6
http://www.nero.com/en/nero-up.php
(jeg har hørt om vrøvl med pakken INCD -package three)

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-01-07 23:33

Tak for svaret emesen.