/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernelse af fil i XP
Fra : ppk
Vist : 349 gange
200 point
Dato : 26-06-04 08:44

Hej

Jeg har en fil på ca. 700 MB liggende på min harddisk som jeg ikke kan fjerne via stifinderen ! Der kommer hele tiden beskeden DER OPSTOD EN FEJL UNDER SLETNINGEN AF FILEN ELLER MAPPEN. o.s.v.
Jeg har genstartet maskinen for at være sikker på at ingen andre programmer brugte filen, men det virkede altså ikke.

Efterfølgende har jeg også prøvet at gå ud i DOS promten, for på den måde at fjerne filen. Men her er beskeden at filen ikke kan findes, trods det at hvis jeg tager en DIR på den mappe filen ligger i, så kan jeg godt se den.

Så NU var det jeg godt kunne tænke mig at hører om der skulle være andre måder man kan fjerne den fil på ?

Styresystemet er Windows XP Pro, maskinen er en 2.08 GHz m/512 RAM

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 210 point
Dato : 26-06-04 09:03
Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-06-04 09:38

samme her
kanon program

lyhne1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-06-04 11:13

Du har vel forsøgt at fjerne den i fejlsikret tilstand?

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 26-06-04 11:45

Tak for svaret lengberg.
Det var lige det der skulle bruges, og jeg har ikke som andre troede prøvet at slette filen i fejlsikret tilstand. Jeg er da ikke helt grøn på området, men alligevel kan der da godt af og til opstå et eller andet man ikke lige kan se løsningen på.
Hilsen Preben

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-06-04 11:52

Netop, så er det godt, der findes værktøjer, til det "grove" selv tak , og go´weekend