/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjææææælp!!!!
Fra : NRGGuy
Vist : 1096 gange
20 point
Dato : 15-06-02 00:01

Hey!!!
Jeg er den heldige ejer af en NRG og vil gerne have sat fartregulator på,
men har hørt at den ødelægger cdi'en (kan), er dette korrekt???
Jeg har også en Street Magic, med Ø43 cylinder Arreche tun karburator, expansion kammer og en gul (mener gul er 27 kg) koblings fjeder i, men den springer kilremme hele tiden og så igen, hvad kan jeg gøre???
Er det pga. fjederen i koblingen??

Hilsen NRGGuy
Piaggio NRG @ 90 km/t ( Kun afdroslet)

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 16-06-02 20:52

hvad fanden skal man bruge en fartregulator til når ens scooter kun kører 90 km/t. få den til at køre 150 km/t før du sætter sådan en på.........!!

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 17-06-02 11:19

Hallo Fede tag lige og få dig en ordenligt Stalker!!!

Hilsen NRGGuy
Piaggio NRG @ 90 km/t ( Kun afdroslet)

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 18-06-02 20:42

åh, luk da røven, søren, min stalker kører da bedre end din NRG.

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 18-06-02 20:44

husk nu lige at den street magic ikke er din.

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 19-06-02 10:25

Åhhhhh, sut min pik!!!!!!!!
Jeg har heller ikke skrevet at det er min vel!!!!!!!!

Men nu får jeg 47, vario og Next
så kan vil se hvilken der kører bedste!!!!

SÅ tillykke siger jeg bare, altså med sidste-pladsen!!!!!!!

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 19-06-02 10:25

Åhhhhh, sut min pik!!!!!!!!
Jeg har heller ikke skrevet at det er min vel!!!!!!!!

Men nu får jeg 47, vario og Next
så kan vil se hvilken der kører bedste!!!!

SÅ tillykke siger jeg bare, altså med sidste-pladsen!!!!!!!

Streeten er mere min end den er din!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Doc_mv

Modtaget 20 point
Dato : 19-06-02 12:53

Halløj, godt at se "seriøse" folk herinde

Nå men med hensyn til din scooter: jeg går ud fra ta du mener en elektronisk fartregulator. jeg vil lige sige at hvis du vil købe sådan en så skal du ikke købe en fra protuna. den virker ikke optimalt.
køber du en af et godt mærke polini, hebo eller lign. ( fuelsaver) ødelægger den ikke din cdi hvis den er korrekt monteret. MEDMINDRE du kører med full power og så slår den til. så vil både ragulatoren og og cdi'en evt ryge en tur.
det var vidst det.
med hensyn til street'en så er det min holdning at strammere fjedre tager effekt fra motoren. så ud med den. grunden til at remmen springer er at den bliver overstrukket. der kan evt sidde en blokering i koblinger, der gør at den ikke kan udvide sig nok og så springer remmen. et andet forslag er : for billig rem!
held og lykke.

vh stefan

Godkendelse af svar
Fra : NRGGuy

Dato : 19-06-02 17:35

God besvarelse....TAK!!!