/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hastighed ved tuning
Fra : jespereh
Vist : 612 gange
50 point
Dato : 25-06-04 23:09

Hvor meget kommer min dr. big til at køre, når at jeg har købt disse ting:

Airsal t6 47,6 cylinder
Topperformances Racing kobling.

Hvilken størrelse dyse skal jeg bruge på std. karbu ?

Skal jeg skifte krumptap, er det virkeligt nødvedigt hvis at jeg har købt et racing nåleleje

 
 
Kommentar
Fra : Mordex


Dato : 25-06-04 23:27

du vil måske får den til at køre ca. 75 +/- 5-8 km/t. men du skal huske at pille begrænsnigerne først. Dysen skal være ca. 8-12 numre større end den du har i nu som jeg ikke ved hvor stor er.
Du skal ikke skifte krumtap.


Kommentar
Fra : Jon


Dato : 26-06-04 11:16

Er det det eneste du ændre ved motoren ??? For så vil jeg da mene at du burde bruge dine penge anderledes...!

Kommentar
Fra : tch


Dato : 26-06-04 12:54

helt enig brug pengene på noget andet - du får meget lidt for dem - krumtap skifter man ikke på en knallert med mindre den er gået helt i udu

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 26-06-04 15:26

tch > Krumtappen skifter man hvis man snakker hyper-tuning, der er ingen chance for at standart krumtappen kan klare de ekstrem belastninger vi snakker om her. En anden ting er at flere af de store kit slet ikke kan køre på en normal krumtaps plejlstang...

Accepteret svar
Fra : tch

Modtaget 50 point
Dato : 26-06-04 15:29

enig - det jeg mener er at en knallert tuning i det omfang er for dyrt så der skulle måske køres lidt race i stedet for - Road Racing eks.

Kommentar
Fra : hvidtiger


Dato : 26-06-04 22:10

jeg har selv en br.big som jeg har gjort dette ved den:...Hebo racing alukit, 21mm amal karburator med dyse 95, racerkobling plus rød trykfjerder, racing nåleleje, polini speedcontrol vario, højere gearing og carbonblade i membranen og gianelliudstødning...Den køre med et godt optræk og har en topfart på ca 95-100km/t i medvind...Og jeg er ikke over 9000 omdr, så derfor køre jeg stadig på original krumtap...hvis jeg bare køre med begrænsningerne pillet af og 6,5gr varioruller, køre den ca 60-70 afhængig af hvor tung man er...Håber at du kan bruge det til noget...

Kommentar
Fra : jespereh


Dato : 26-06-04 23:48

Fint, hvis at jeg nu køber en TP Powered potte til ovenstående.
Hastighed ???

Kommentar
Fra : jespereh


Dato : 26-06-04 23:49

Skal også siges at jeg har et Doppler luftfilter

Kommentar
Fra : Mordex


Dato : 26-06-04 23:50

Det er helt sikkert bedre med en TP end en original. Men spar hellere lidt mere samme og køb en lidt bedre cylle. Så er du sikker på at få en god fart.

Kommentar
Fra : Jon


Dato : 26-06-04 23:53

Jeg syntes mere du burde overveje en anden varioator i stedet for kobling, da du vil få mere ud af en sådan...

Kommentar
Fra : jespereh


Dato : 27-06-04 18:47

jeg skal have et andet stempel til cyllen (airsal t6), kan jeg bruge et athena evo stempel ??? Og hvor kan jeg købe et

Godkendelse af svar
Fra : jespereh


Dato : 05-08-05 17:14

Tak for svaret tch.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177419
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407871
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste