/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bayvantic - Erfaringer
Fra : g_h
Vist : 2499 gange
70 point
Dato : 25-06-04 20:00

Er der nogen, der har prøvet det nye middel mod flåter på hunde?

http://www.animalhealth.bayer.dk/bayer/Internet_ah.nsf/content/9C8A367D63D7607FC1256A9D0035B362!Open

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-06-04 21:10

hvidløg er også effektivt

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 25-06-04 22:40

Hejsa

Ja, jeg har afprøvet produktet med STOR succes. Jeg har 2 berner sennenhunde, som fik pipetten i nakken midt i maj måned. Inden da havde vi brugt frontline, men uden held.
Vi bor i udkanten af skoven og her derfor RIGTIG mange flåter. Men Bayvantic har taget dem alle, og har endnu ikke fundet nogen, hverken på hundene eller indenfor. Desuden har vi oplevet at myggene også holder sig væk (nu har vi ikke mange myg, men dem der er, holder sig væk).
Efter en god måned, er jeg overrasket over at produktet stadig holder, den ene af mine har endda været i skumbad!

Håber at dette gav svar på dit spørgsmål. Forresten købte jeg en pakke til 25-40 kg. hund med 4 pipetter i. Jeg gav hver af mine hunde 1½, da de vejer ca. 52 kg. hver. Mener at jeg gav lige omkring 230 kr. for en pakke.

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 27-06-04 13:24

Hej g_h
Vi har i denne uge afprøvet det på vores islandske fårehund - og det virker! Vi færdes i skov og ved strand hver dag, og der har ikke været flåter på hunden siden.
Dyrlægen sagde, at det var meget effektivt, men at det også var meget mere giftigt end de øvrige midler.
Vi købte en pakke (4 pipetter; 1 pipette pr. måned) til en 15-20 kg hund, den kostede 243 kr med moms.
mvh nusa

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 27-06-04 19:51

Hej.

Lægemiddelstyrelsen skriver en masse om emnet under dette link :

http://www.produktresume.dk/docushare/dscgi/ds.py/GetRepr/File-19840/html

Der er en del latinske udtryk - men det skulle være til at forstå, umiddelbart for de fleste.

M.v.h.

Eifel & Co.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-06-04 20:00

@ nusa!
Såd'n en islandsk fårehund, har den underuld?
Vores Groenendael (belgisk hyrdehund) har kraftig underuld,
hvor det kan være svært at komme ned til huden!

Gert

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 27-06-04 20:26

g_h

Ingen hunde må have så tæt underpels, så man ikke kan se huden. Huden kan ikke "ånde" hvis den er helt lukket inde, der bliver alt for varmt og en lille rift eller sår kan udvikle sig meget alvorligt.

Jeg har en gang set en filtret Newfaundlænder, pelsen var så tæt at det hele blev klippet af, og nogen steder var der gået mider i huden, det var meget uhyggeligt.

I skal rede jeres hund, først med en carte, og derefter med en kam. I kan evt. bruge en coat-king til at få redt noget af ulden af.

Der findes også en slags rive, som er rigtig god at bruge til den type pels.

Karin

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-06-04 20:49

Uha-uha
Han bliver redt med kartebørste, mindst en gang om ugen og ulden filtrer ikke!!
Vi har fået at vide, at alm. loppemidel i pipette ikke altid virker optimalt,
da underulden opsuger væsken, inden den når huden!!!

Gert

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 27-06-04 23:42

Hej Gert

Du laver en skilning i pelsen, og drypper væsken på. Dette kan du gøre 3-4 steder ned ad nakken. Men ikke så langt nede at hunden kan nå at slikke sig. Så skal midlet nok nå at virke.

Karin

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 28-06-04 02:42

Hej.

Prøv nu at læse Lægemiddelstyrelsen´s anbefalinger for produktet ! Der står bl.a., at :

"5.4 Bivirkninger
I sjældne tilfælde kan der hos hunde ses forbigående hudreaktioner (såsom tiltagende kløe, alopecia (hårtab), erytem på applikationsstedet) og sløvhed.

Forgiftning som følge af utilsigtet oral indtagelse hos hunde er usandsynlig, men kan i sjældne tilfælde ske. I så fald kan neurologiske tegn såsom tremor og sløvhed forekomme. Behandlingen bør være symptomatisk og den bør foretages under opsyn af en dyrlæge".

Altså : hvis hunden slikker sig og får midlet i munden, er forgiftning så usandsynlig, at Lægemiddelstyrelsen kalder det for "sjældent".

Så k.j.k - heeelt ret har du altså ikke (jævnfør Lægemiddelstyrelsen).

Endvidere kan man se en tegning af en vuf - og HVOR på vuffen midlet skal påføres. Man kan endda også se, at hunden skal stå op, mens midlet påføres

M.v.h.

Eifel & Co.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 28-06-04 07:33

Eifel & Co.

Jo det ved jeg.

Men da loppemidler er ret kostbare, ønsker ingen vel at midlet bliver slikket væk.

Karin

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 28-06-04 08:50

Hej.
Jeg har svært ved at forstille mig, at det ikke er temmelig usundt for en hund at slikke loppemiddel i sig.
M.h.t. loppemiddel/middel mod flåt'er bruger jeg Ex-spot. Det er det allerbedste mod flåter (i forhold til det der har været fremme indtil nu) -og det virker fortræffeligt mod lopper også. Vi har aldrig brugt andet til vores, og han har aldrig haft hverken lopper eller flåter. Det er billigere end det nye Bayvantic, men i hvert fald lige så godt. Jeg spurgte en hvad forskellen var på de to midler - og fik det svar, at Bayvantic var nyudviklet, og derfor måske havde nogle flere/andre ting i sig, men hvis jeg var tilfreds med Ex-spot, så skulle jeg bare endelig fortsætte med det, for det virkede lige så godt. Og jeg har nemlig også hørt at Bayvantic er mere giftigt end noget af det andet, så jeg fortsætter med Ex-spot.
Mange hilsener
Mariann

Kommentar
Fra : nusa

Dato : 28-06-04 09:09

Hej g_h
Ja, en islandsk fårehund har underuld, men da jeg reder pelsen et par gange om ugen, så er sommerpelsen altså til at komme igennem, og vi kan sagtens lave en skilning og dryppe på den bare hud.
Det var nok det, at Bayvantic virker både mod flåter, lopper og myg, der fik os til at prøve det.
mvh nusa

Kommentar
Fra : Eifelvuf

Dato : 30-06-04 01:20

Hej.

Jo men søde Karin og andre - PRØV dog at læse Lægemiddelstyrelsens indlæg (oplysning) om dette præperet !

De kan vel ikke være HELT evnesvage, i den styrelse hvor man tester de forskellige milder ? - eller ?

Eifel & Co.

Accepteret svar
Fra : k.j.k

Modtaget 70 point
Dato : 18-07-04 08:58

Bayvantic er forrygende effektivt mod flåter, der er absolut ingen på de hunde der får midlet.

Karin

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 18-07-04 09:47

Tak for svaret k.j.k.

Kommentar
Fra : mfj789

Dato : 25-07-04 17:32

Hej alle.

Jeg skal lige hilse og sige til alle der vil prøve Bayvantic på deres hund(e):

Det kommer aldrig - A L D R I G - mere ind i vores husholdning. Vores hund, en Golden Retriever, uden nogen form for historik med hudproblemer har nu stort set ikke sovet i de to dage der er gået siden hun fik midlet (efter forskrifterne på pakken). Det har givet så stor kløe og irritation, og hun er gået så meget bersærk med at ville klø sig der hvor der er kommet Bayvantic på, at vi har måttet tage hende med til Vagtdyrlægen for at hun kunne få antihistaminer. Hun er nærmest kravlet omkring på gulvet hylende og skrigende på grund af kløe, at et dyrlægebesøg var uundgåeligt. Efter at have haft hunde i mere end 15 år, er det altså første gang jeg har set dette.

Med Frontline Pour On Vet har vi aldrig haft problemer - nogensinde.

Så mit råd?? Hold jer fra det - eller sørg for at kunne komme til dyrlæge når hunden har fået det. Selvfølgelig er hunde ikke ens, men det her er det værste jeg endnu har set. Bayer's kundeservice har i hvert fald undertegnede i røret omgående i morgen mandag, når de åbner.

Michael

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-07-04 18:01

jeg er selv èn uge inde i en Bayvantic kur og har ingen problemer/ flåter fundet!

Gert