/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Udtræk af indskud i selvstændig virksomh~
Fra : goldeneye
Vist : 1170 gange
100 point
Dato : 25-06-04 18:44

De penge man har indskudt i et firma (enkeltmands eller I/S), kan man trække dem ud igen uden at skulle svare skat?
Hvordan gør man rent praktisk dette?
Er det i orden bare at hæve pengene i banken og lave et bilag herpå?
Hvor kan jeg evt. læse mere om emnet?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 25-06-04 19:05

Prøv http://www.toldskat.dk

Det kan være du kan finde noget der.

The1best

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-06-04 19:12
Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 26-06-04 09:40

Hej

Det er som du skriver, at du blot kan hæve pengene igen og så lave et bilag på dette.
Der er dog et stort men, og det er hvis du har valgt den skatteform som hedder "Virksomheds Skatte Ordninng (VSO)", så er der nogle indviklede regler, hvor du først skal "hæve" overskud og få det beskattet, før du kan hæve "indskudskontoen".

Med hensyn til VSO, så giver denne ordning mange fordele, men det er håbløst at forsøge at bruge den, uden at kontakte en revisor.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 26-06-04 09:40

Hej

Det er som du skriver, at du blot kan hæve pengene igen og så lave et bilag på dette.
Der er dog et stort men, og det er hvis du har valgt den skatteform som hedder "Virksomheds Skatte Ordninng (VSO)", så er der nogle indviklede regler, hvor du først skal "hæve" overskud og få det beskattet, før du kan hæve "indskudskontoen".

Med hensyn til VSO, så giver denne ordning mange fordele, men det er håbløst at forsøge at bruge den, uden at kontakte en revisor.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 27-07-04 09:39

Jeg giver Leo ret... har man gang i VSO så få hjælp af en der kender til det... det kan godt være det koster lidt... men man kan på den måde undgå at snyde sig selv og undgår noget skatteeftersmæk fra skattefar...

Mit råd: tag kontakt til en mindre registreret revisor og få hjælp....

Lad mig anbefale Revisionsfirmaet Niels-Erik Østergaard - er billig og effektiv - kan håndtere klienter over stor afstand uden at det koster ekstra...

http://www.rev-neo.dk