/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen adgang til min pC - HJÆLP
Fra : 1991
Vist : 359 gange
200 point
Dato : 25-06-04 13:40

Jeg har win xp installeret og har nu fået det problem at jeg IKKE kan komme
i forbindelse med PCèn - der popper et stor blå stort blåt skærmbillede op
som fortæller at jeg ved at taste F8 kan komme i fejlsikret tilstand, men
det kan jeg iKKE - har også forsøgt at geninstallere win XP - stadig blå skærm.
Hvis jeg bare kunne komme ind på filsystemet men det er umuligt for mig.
Jeg har filsystem med 4 bogstaver - jeg kan ikke efterse.
Jeg har næsten prøvet alt -
Jeg måtte gå på biblioteket og skrive.
HJÆLP -
Jørn

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 25-06-04 13:47

Det hele har kørt upåklageligt i 1 1/2 år og med daglige virusopdateringer.
Der er IKKE monteret noget nyt hardware til.
Men et nyt spil "Battlefield 1942 - Vietnam" men det kan da ikke være
grunden - eller.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 13:48

Brug en Win98 bootdiskette : Fdisk og formatér din harddisk. Prøv så igen

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 13:50

Hvis det 'kun' er spillet der har lavet kludder må du kunne boote fra din WinXP CD og reparere XP derfra. Du mister så ikke noget.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 25-06-04 13:58

Hejsa

start op på din win Xp cd og vælg "reparerer"

Følg disse trin for at gøre det:

Start computeren med Windows-startdiskene eller cd-rom'en med Windows, hvis computeren kan starte fra cd-rom-drevet.
Tryk på R, når skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet vises, for at vælge reparationsfunktionen.
Hvis computeren har dual boot eller multiple boot, skal du vælge den Windows-installation, du vil have adgang til fra Genoprettelseskonsol.
Skriv administratorens adgangskode, når du bliver bedt om det.

BEMÆRK! Hvis der ikke findes en administratoradgangskode, skal du trykke på ENTER.
Skriv chkdsk /r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
Skriv exit ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren.

brug kommandoen chkdsk /r til at reparere diskenheden med.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-01-05 01:27

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 02-01-06 18:48

Tak for svaret dk.