/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Eksta Gigabyte fra d til c?
Fra : anetteogjesper
Vist : 339 gange
20 point
Dato : 25-06-04 12:03

Hej

Vores computer er omformateret så vi har to hardiske c og d, men nu er c ved at være ret lille og d stadig stor og så tænkte vi på om det ikke var muligt at få overført 1 gigabyte fra d til c uden at skulle omformatere lortet?
Gerne en meget uddybende beskrivelse om muligt

mvh
Anette og Jesper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 12:52

Det kan kun lade sig gøre med et partitionerings program, som f.eks partition magic!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-06-04 14:36

Hvis altså de to partioner er formateret ens (NTFS eller FAT32), men pas på, det kan gå gruligt galt hvis man ikke ved hvad man gør.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 16:29

Hvad har du på dit C: drev
Filer/billeder/programmer/dokumenter/ spil / eller hvad?
Som ellebye siger så er det ikke bare lige, men kan lade sig gøre.
Emesen.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-06-04 16:53

Der er styresystemer og andre programmer på c.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 25-06-04 17:29

Allerførst.........gem vigtige filer på diskette eller CD-rom.
Så kan du hente denne diskette:
Technet boot diskette partition harddisk
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den fortsætte indtil du "ser" din HD.
NU ER DET, AT DET KAN GÅ GALT.
Du vil nu se 2 brede striber som er dine partitioner C: og D:
med små "håndtag" kan partitionen gøres mindre.
D: skal gøres mindre mod højre.
OK.............lad den arbejde og afslut
Start igen med diskette og udvid C: hen mod D:
Ok...........lad den arbejde og afslut
Disketten må kun tages ud når skærmen beder om det eller den står ved
A:\>
Emesen.
Er du i tvivl om hvad du skal, så gør ikke noget, men vend tilbage og spørg.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-06-04 18:57

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 19:52

Vend tilbage hertil med tvivlsspørgsmål i stedet for bare at "køre løs"

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-06-04 22:11

Skal vi nok
Skal ud og købe cd'er til backup på d drevet i morgen, for en sikkerheds skyld og hvis der er noget skriver vi!

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-06-04 00:01

Hej

Lige et spørgsmål. Når jeg sætter disken i og genstarter kommer der en menu der hedder: "Normal mod" og "log mode", hvad skal jeg vælge?
Når den så kommer lidt videre kommer den til et sted hvor der står "Loading splyne engine Copyright Splyne Please Wait" og jeg har ventet, men synes ikke rigtig der sker noget, skal jeg bare vente længere tid?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 28-06-04 16:46

Hej

Lige et spørgsmål. Når jeg sætter disken i og genstarter kommer der en menu der hedder: "Normal mod" og "log mode", hvad skal jeg vælge?
Når den så kommer lidt videre kommer den til et sted hvor der står "Loading splyne engine Copyright Splyne Please Wait" og jeg har ventet, men synes ikke rigtig der sker noget, skal jeg bare vente længere tid?

mvh
Anette