/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Hjælp - mangler program eller batch-fil
Fra : meiland
Vist : 673 gange
500 point
Dato : 25-06-04 09:29

Er der nogen, der kan hjælpe mig ??
Jeg mangler et program eller bat-fil, der ud fra indholdet i den mappe "programmet" ligger kan starte det rigtige windows-program.

Hvis der i mappen ligger cdplay.exe, skal dette program startes.
Hvis der i mappen ligger en mdb-fil, skal programmet wincan startes.
Hvis ingen af de ovenstående kritererier er opfyldt, skal programmet Viser startes.

Programmerne Wincan og viser er installeret på c:, mens cdplay.exe er et "løst" program.

Jeg er mest interesseret i et færdigt program, men kan "gode råd" løse problemet er det fint.

Er der en som kommet med programmet, gives 500 ekstra point.

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 25-06-04 10:17

Jeg forstår ikke helt du vil have en bat-fil til at starte winscan hvis der f.eks ligger en fil med ende navnet mdb eller hvad??? altså for at starte et program i en bat-fil skal du i hvert fald bare skrive "Start winscan.exe" og så starter programmet winscan når du kører bat-filen!!

Kunne du måske prøve at formulere dit spørgsmål lidt mere? for jeg tror ikke rigtigt jeg har forstået det.

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 25-06-04 10:38

Hej !

På en ekstern hd, har jeg i mange forskellige mapper videofilm fra tv-inspektion liggende. Alt efter hvem, der har lavet inspektion, skal der bruges forskellige programmer for at vise filmene (Viser.exe, CDplay.exe eller Wincan).
For at gøre det nemt for de forskellige brugere af hd'en, havde jeg tænkt mig at lægge et "program" i hver eneste af mappene, så brugeren bare skulle starte "programmet" for at få den rigtige filmviser startet.

Alt efter indholdet i mappen, skal forskellige visere startes. Se ovenfor

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-06-04 22:52

En simpel .bat fil burde løse problemet:

@echo off
if exist cdplay.exe cdplay.exe& goto Done
if exist *.mdb wincan& goto :Done
Viser

:Done

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-06-04 23:17

Første linie skal deles i to:

@echo off

if exist cdplay.exe cdplay.exe& goto Done

if exist *.mdb wincan& goto :Done

Viser

:Done

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 500 point
Dato : 25-06-04 23:18

Den _vil_ ikke lave det rigtigt. Der SKAL være et linie skift efter off i første linie.

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 28-06-04 09:43

Tak for svaret BertelBrander.

Jeg måtte også kopiere enkelte ini-filer fra FKSviser og wincan til de enkelte mapper på den eksterne hd.

@echo off
if exist cdplay.exe cdplay.exe& goto Done
if exist *.mdb C:\Programmer\WinCan-v7\wincan.exe& goto :Done
fksviser.exe
:Done

Kan man i batch-filer bruge mappenavne, der indeholder mellemrum ??

Jeg opretter et spørgsmål mere i denne gruppe så du kan få de sidste 500 point.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-06-04 23:24

Hvis man skal bruge mapper eller fil navne der har mellemrum fra bat-filer skal man putte "" omkring, f.ex:

cd "\Documents and Settings"
copy "C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\Connect to the Internet.LNK" d:\

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 29-06-04 08:01

Det prøver jeg lige