/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skjulte rør
Fra : Dullermaren
Vist : 1373 gange
100 point
Dato : 14-06-02 13:56

Måske falder mit spørgsmål lidt uderfor,- men alligevel:
Ved vores hus er kloark rørene gået i stykker, vi har tegnet en rørskade forsikring ved codan, der i følge policen skulle dække skaden. MEN..... nu vil de kun dække 20% da huset er gammelt (102 år ) Det er 3 år siden vi tegnede forsikringen, da var huset 99 år, så de burde vel have oplyst os om at det ikke kunne betale sig at tegne den.
Har andre lignende erfaringer, og hvad gør vi nu???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 14:54

> Måske falder mit spørgsmål lidt uderfor,- men alligevel:
> Ved vores hus er kloark rørene gået i stykker, vi har tegnet en rørskade
> forsikring ved codan, der i følge policen skulle dække skaden. MEN.....
> nu vil de kun dække 20% da huset er gammelt (102 år ) Det er 3 år siden
> vi tegnede forsikringen, da var huset 99 år, så de burde vel have
> oplyst os om at det ikke kunne betale sig at tegne den.
> Har andre lignende erfaringer, og hvad gør vi nu???

Klag over afgørelsen. Som du beskriver den, så fremgår det ikke af policen
at de reducerer dækningen fordi huset er for gammelt, og så skal de jo
dække.

Mvh Maria

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 19:41

> > vi tegnede forsikringen, da var huset 99 år, så de burde vel have
> > oplyst os om at det ikke kunne betale sig at tegne den.
> > Har andre lignende erfaringer, og hvad gør vi nu???
>
Har selv været ude for de samme problemer med netop Codan, mange gange. Jeg
arbejder i et TV inspektionsfirma, og tit har man kunderne i røret fordi at
de skal have gode råd, når de er blevet dårligt oplyst af Codan, mht.
dækningsgraden.
Codan er dog ikke det eneste forsikringsselskab der har den regel, det har
mange af de andre også, men der fremgår det tydeligt af policen.
Årsagen er at det ikke er en vedligeholdelsesforsikring folk tegner, og
almindelig slitage er derfor ikke dækket.

Men som mange andre er det forretning Codan laver, og det gælder om at få så
mange kunder i butikken som muligt, og som visse andre forsikringsselskaber,
er det ikke altid de dækker som man forventer.
Folk har ofte den vane med at spare 1000 - 1500 kr. hvis de kan på deres
forsikringer, det eneste de får ud af det er typisk en dårligere dækning.

Men så længe skaden ikke opstår, er det jo også fint nok

/Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 23:36

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in
news:aectan$4sc$1@sunsite.dk:noget der ligner dette

>> Måske falder mit spørgsmål lidt uderfor,- men alligevel:
>> Ved vores hus er kloark rørene gået i stykker, vi har tegnet en rørskade
>> forsikring ved codan, der i følge policen skulle dække skaden. MEN.....
>> nu vil de kun dække 20% da huset er gammelt (102 år ) Det er 3 år siden
>> vi tegnede forsikringen, da var huset 99 år, så de burde vel have
>> oplyst os om at det ikke kunne betale sig at tegne den.
>> Har andre lignende erfaringer, og hvad gør vi nu???
>
> Klag over afgørelsen. Som du beskriver den, så fremgår det ikke af policen
> at de reducerer dækningen fordi huset er for gammelt, og så skal de jo
> dække.

Øhh, jeg har da ikke set policebetingelserne postet ?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-02 07:55

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 05-10-02 16:13

Codan endte med at betale godt 20000.- det er ca. 2/5 at hvad det koster at få lavet et nyt nedsivningsanlæg...... godt der er noget der hedder Kreditforenings lån.