/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Geniale gaveønsker til 2-årig efterlyses
Fra : rosekamp
Vist : 5426 gange
50 point
Dato : 24-06-04 21:30

Hej -

Vores søn fylder snart 2 år, og vi kan simpelthen ikke komme i tanke om, hvad vi skal skrive på ønskesedlen.

Han har, hvad han har brug for af tøj og legetøj men, hvis du kender til et eller andet genialt/utraditionelt legetøj ell. noget helt andet, så kom endelig med forslag.

Rosekamp

Kommentar
Fra : 25

Dato : 24-06-04 21:42

www.dica.dk prøv dette i Google, der kan være der er noget du kan bruge der, jeg leder selv efter noget til mit barnebarn, jeg har tænkt på en trætraktor, så jeg kigger en del steder endnu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-04 21:52

2 åringen ser såmænd ikke det geniale i en gave, det er forældrene som ønsker det.
giv ham en fodbold

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 24-06-04 21:55

Hvad mener du med det Teil? Det er da ikke alt legetøj du giver et barn, som det gider lege med. Det skal da passe til alderen, temperament o.s.v.

Når jeg skriver genial gave, så mener jeg jo ikke et IQ-blad...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-06-04 21:56

Jeg kan huske at min fik en lommelygte..det var simpelthen super..den kan man lege med under dynen.

Det behøver vel ikke koste flere hundrede kroner..så er det vist mere for omgivelsernes skyld og ikke barnet, at man giver gaver.

Venligst Sus...som synes det er synd for de børn, som ikke aner hvad de skal ønske sig!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-04 22:00

Hvem ved så på forhånd hvad barnet kan lide at lege med ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 22:00

En plastscooter uden pedaler er ikke særlig genialt men en rigtig god beskæftigelse, masser af motion og kan bruges med det samme.
Emesen.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-06-04 22:00

ja man må gå ud fra at forældrene er de bedste til at vide det Teil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-04 22:01

Forældrene har vist for store ambitioner allerede.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-04 22:03

En tur i Tivoli, ZOO-park, sommerland o.s.v.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 24-06-04 22:13

Teil skulle du ikke se at smutte et andet sted hen nu? Jeg skrev ikke spørgsmålet for at genere DIG vel?

Vores søn kan jo ikke så godt fortælle, hvad han ønsker sig eftersom det er de færreste børn under 2 år, der taler særlig godt.

dova - en rigtig god idé, som vi også benytter os af så tit vi kan. Han har f.eks. lige været i zoo med dagplejen og vi har lige haft ham og lillesøster med i fuglepark også. Det er nemlig super godt med sådan nogle dejlige oplevelser.

emesen - jeg har lige bestilt en scooter, som jeg går og venter på med posten. Jeg synes nemlig også det lige måtte være sagen, så sådan en får han i hvert fald.

Ja, en lommelygte var også en god idé og det behøver bestemt ikke koste flere hundrede kroner. Vi køber tit selv brugt legetøj til dem fordi de jo ikke leger ret lang tid med det i den alder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 22:25

Store plakater med "rare" dyr - til pegesnak.
Der er jo også brio toget på træskinner. Start ikke med for meget - det bliver uoverskueligt og han taber interressen. (vist nok lidt dyrt)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 22:43

Du må forvente at gaveudpakningsinterressen tabes rimeligt hurtigt når det der er pakket op er spændende at lege med.
Emesen.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 24-06-04 23:00

emesen jeg var heldig lige efter jul at vores Kvickly havde alle (de brede) BRIO tog, skinner og tilbehør på vildt billigt udsalg. Vi købte for 265 kr og så havde vi sparet næsten 900 kr. Der var bare ikke plads til mere på barnevognen hjemad

Lige nu har det ikke den store interesse, så det ligger på lager et par måneder endnu, så kan det være interessen kommer tilbage.

God idé det med plakaten.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 24-06-04 23:53

Hjemmelavet "billedbog" med ting han kender fra hverdagen f.eks fotos af ham selv, familie, evt. kæledyr o.s.o. . Blandet med udklip fra blade m.m.. Børn i den alder synes det er spændende at finde billeder af ting de kan genkende.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 25-06-04 04:39

Hej rosekamp

Hvad med noget i træ.
Et voksebrædt er sjovt i den alder, så drengen/familien kan følge med i, hvor meget han vokser. Børn i den alder og senere er meget intresseret i deres egen krop.
Husk lige at hænge det rigtigt op Køb det et sted hvor der er brugsanvisning med, det skal nemlig hænge i en bestemt højde.

Et andet forslag, som jeg ved mindre børn også er meget glade for, er de store træpuslespil, dem med de store brikker. Her kan I også selv følge med i barnet finmotorik og udvikling.

Håber I får nogle gode ideer her.
MVH maya123

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-06-04 07:53

maya og dova - fine ønsker, men han har pudsigt nok alle 3 dele. Jeg har lavet en bog til ham med et billede af ham selv fra hver måned og så kigger han også i vores egne fotoalbums til stor lykke.

Mine forældre har altid lavet en tuschstreg med navn/dato på en bestemt dørkarm når de havde besøg af et af deres 16 børnebørn, så vi altid har kunnet se, hvor meget de voksede. Samme tradition har vi nu selv indført.

Bliv endelig ved med at komme med ideer.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 25-06-04 09:05

Hejsa.

Vores søn bliver 2 år om 14 dage., vi har købt en ghettoblaster til ham. Han eeeelsker musik. Derudover er han helt vild med traktorer, så bedsteforældrerne har bla. købt en traktor med pedaler til ham. plastisk-scooteren har han allerede, og den er et hit. Han bruger den HELE tiden.

Af øvrige ønsker har vi: en sandkasse med tilbehør, trehjulet cykel (måske lidt for tidligt), fodboldmål (han elsker at spille "fuball"), et lille badebassin (små børn plejer at elske at plaske i vand), og ellers tøj, fx. fodboldtrøjer.

Håber I finder på noget.

Kommentar
Fra : Vinto

Dato : 25-06-04 21:30

Vi gav vores søn, der nu er 4,5 - maskinerne til byggemand Bob i Duplo - til hans to års fødselsdag - der gik ikke en dag det første år, hvor han ikke legede med dem. Nu kan han stadig væk godt finde på, at finde dem frem, hvis Bob er på tv.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-06-04 21:50

Vi købte nogle Peddersen børnebøger og træbyggepinde til vores barnebarn i dag, vi syntes det er svært at finde på noget.

Kommentar
Fra : hanny

Dato : 03-07-04 21:38

hej! Har han også en god sangbog? Mit kære barn kigger stadig i dén med de tykke sider og flotte tegninger, selvom det er fem år siden hun fik den. Det er også en rigtig rar måde at være sammen på, sådan en lille sang på sengekanten...

Kommentar
Fra : miss.k

Dato : 11-07-04 22:32

hej.. Da min søn blev 2 år fik han et fødselsdagstog af hans mormor.. Det bestod af et lokomotiv og 2 vogne. En vogn for hvert år. I vognene er der så plads til et lille lys, så toget kan køre en tur på fødselsdagsdugen inden der skal pustes ud. Hvert år har min søn så fået en vogn mere og nu er han 6 år og elsker stadig sit fødselsdagstog som jo dukker op hvert år. Toget er lavet af træ og er i flotte farver. Det kan købes en del steder, bla. i Kompagnistræde i KBH.

Held og Lykke

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 13-07-04 13:08

Har selv tænkt lidt på det med toget. Nogen der ved, hvor man ellers kan købe det? Jeg bor nemlig på Fyn.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 14-10-04 22:02

Tak for svaret dova. (jeg havde glemt spørgsmålet stadig stod åbent )

Jeg gik faktisk i gang med en ny billedbog til ham. (den er dog ikke færdig endnu) Jeg klipper forkelligfarvede store og små bogstaver ud af blade og så sætter jeg et stort og et lille bogstav i hjørnet på hver side i bogen så vi når hele alfabetet igennem. Bogens tema bliver noget spise-/drikkeligt og under siden med c kan der så f.eks. være et billede af en citron.

Jeg synes selv det er en kanon idé og jeg har fundet ud af at KIWI magasinet, som man kan få gratis i Netto er virkelig velegnet - der er altid rigtig flotte bogstaver og flotte billeder uden reklamer eller priser tværet ud over (som i reklamerne).

Rosekamp