/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gemme opdateringer til Win XP
Fra : Brassovitski
Vist : 597 gange
30 point
Dato : 24-06-04 21:09

Hej
Det irriterer mig at hver gang jeg har geninstalleret windows, at skulle hente alle sikkerhedsopdateringer igen via nettet.
Er der nogen der ved hvordan man gemmer dem på HD'n så man kan brænde en CD og så bruge den næste gang?
Updates til selve windows er ingen problem, da kan man jo vælge at få vist en liste og så hente dem enkeltvis, det tager godt nok tid første gang, men så er der til gengæld ikke så mange at hente næste gang. Kan de downloadede filer evt. findes på disken et eller andet sted?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 24-06-04 21:46

Service pack 1 kan hentes mange steder på nettet gå på google og skriv win sp 1 det er den største og findes også på mange blades cd rom og dvdér

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-04 22:19
Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 40 point
Dato : 24-06-04 22:21

Hvis du har et af disse styresystemer:
Windows XP, Windows Me, Windows 2000, Windows 98, and Windows 98 Second Edition (SE)
kan du på denne side bestille en gratis security update cd:
http://www.microsoft.com/security/protect/cd/order.asp

mvh Sonja

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-06-04 22:43

Tak for svaret SonjaAS.
Helt perfekt, hvis ellers CD'n kommer. Jeg synes godt nok det er for ringe at hele CD'n ikke blot kan downloades, men OK, hvis MS heller vil bruge porto på at sende den er det da helt fint.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-04 23:45

Lader ikke til at du har kigget på mit link? Der kan du downloade sikkerhedspatches til hele windows serien!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-06-04 23:49

Det er et godt svar fra SonjaAS, jeg modtog min CD skive i feb 2004, og har brugt den flere gange
win opdatering fylder ca 430MB, og skive 2 fylder ca 141MB
så vidt jeg ved kan alle enkelte delene, hentes på nettet

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 25-06-04 00:13

Ved godt dette svar er lukket.. men jeg er altså lige nødt til at kommentere det...

jeg modtog den cd for nogle måneder siden...
negative ting:
1. den var ca 1½mdr om at komme
2. Den er INTET værd da jeg modtog den.. INTET!!!

positive ting ved den:
1. den dejlige antivirus cd der følger med fra fsecure. fremragende program
2. iden med at sende en gratis cd

kort sagt.. spild af tid hvis du vil ha den cd pga de windows opdateringer!!..

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 08:02

Hvorfor skulle MS også forære noget væk der er penge værd?Det er vel i sidste ende en yderligere kontrol af uregistrerede styresystemer. Blot en tanke!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-06-04 09:18

Til ted
Jo jeg har kigget på dit link, men du har åbenbart ikke forstået spørgsmålet. Når man downloader fra Windows Update (dit link) downloades filerne-->Installeres--> og installationsfilerne slettes. Spørgsmålet gik jo netop ud på hvordan man gemmer filerne så de ikke skal hentes igen næste gang HD'n skal formateres. Eller kan du måske oplyse hvor på disken de downloadede installationsfiler ligger?????
:0((
Hved du forresten hvorfår fangerne i fængslerne ikke må have internet???????????????????????????????????????????????
De kunne jo så modtage en Email med en vedlagt FIL.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-06-04 17:16

Er den helt gratis at modtage!

Der kommer ikke et giro kort med!

Fordi så skal jeg da også have bestilt den!

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 26-06-04 18:09

Nej, der kommer ingen girokort med - heller íngen portoomkostninger for modtager.

mvh Sonja

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-06-04 18:12

Lækkert så bestiller jeg!

tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 26-06-04 18:39

De opdateringer der er på den cd er forældet mange gange før du får den ind af døren..........