/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Processer udskift - AMD
Fra : Caine
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 14-06-02 13:54

Hej

Jeg ville lige høre om man kan udbytte processeren: jeg lige nu en ekstremt dårlig nemlig "AMD Duron 800Mhz" og ville
gerne opgradere til "AMD Athlon" (1000Mhz) Jeg er klar over jeg sikkert skal have en bedre afkøler osv.

Accepteret svar
Fra : michaelj

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-02 14:47

Hejsa..

Det kan du sagtens hvis bare bundkortet kan understøtte 133/266 MHz som Athlon jo skal bruge for at få "lidt" gang i den.....
Hvis ikke din køler er meget dårlig behøver du ikke skifte den ud men det kan du hurtig se på temp...

mvh
michael

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-06-02 19:50

Hej

Hvorfor "nøjes" med en 1000 Mhz, når du for få penge ekstra kan få en større.
Jeg mener jeg har set både AMD og Intel 1400 Mhz - 1600 Mhz i prislejet kr. 1100,- til 1400,-.
Dog skal du lige checke om dit bundkort understøtter det.

Jeg kører selv med en gammel 350Mhz, som trænger til en kraftig udskiftning, som forhåbentlig resulterer i en helt ny PC i løbet af sommeren. Altså når jeg får "tid =penge" til det.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-06-02 20:57

Caine som Catbody skriver er det IKKE nok at finde ud af om bundkortet kun kan køre 133/266 Mhz, det kræver også at bundkortet kan gå højere op.

Samtidig skal du være opmærksom på om det nye bundkort kan tage dine ram-klodser, de gamle kører med SDRAM, nog nye med SDRAM og DDr og de nyeste kun med DDR ram.

Et godt bundkort hvor du ikke køber katten i slken, men som også koster en smule mere end de normale er ASUS, men SOLTEK, EPOX og Matsonic kan absolut også anbefales.

Jeg har selv lige lavet en gammel maskine om, så der kom en større harddisk i, nyt kabinet og lidt mere ram. SDRAM 256 MB's klodser koster jo kun 310 kroner lige for tiden, så det var med at købe ind medens det var billigt.

Kommentar
Fra : michaelj

Dato : 14-06-02 22:43

hmm ik for at være et brokhoved zonker men kan du nævne bare et bundkort der kan køre 800 MHz "som formentlig" er købt fra nyt til den cpu altså ca 1 år gammel som KUN kan køre DDR ram? der er da ikke nogle grund til at gøre manden mere forviret en højst nødvendigt

Jeg tror ikke han var ude på at købe et nyt bundkort eller cpu.. han har nok bare den til at ligge og gerne vil have den i maskinen...

mvh
michael

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 15-06-02 19:24

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : michaelj

Dato : 15-06-02 20:27

velbekomme, ingen årsag og tak for point