/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Orinterende prøve
Fra : Monsen1234
Vist : 1693 gange
300 point
Dato : 24-06-04 16:11

Et spørsmål for en kolega. Hun blev i firmabil taget med 130 km. fart hvor man måtte køre 80 km. og skal således op til orinterende teori og køreprøve, mit spørsmål er så hvis hun dumper i teori så inddrager de kørekortet til hun har bestået, vil arbejdsgiveren i så fald få besked på at hans ansatte ikke har kørekort mere da det jo var i filmaets bil hun blev stoppet ?

Er der gode websider hvor man kan lære teori ?

Mvh: Monsen.

Accepteret svar
Fra : Signepigen81

Modtaget 310 point
Dato : 24-06-04 16:41

Hej Monsen,
Umiddelbart vil jeg ikke tro, at arbejdsgiveren vil få besked herom. Det kan godt være, at det er via firmaet den ansatte har købt bilen, men bare fordi man har en firmabil behøver man jo ikke selv at køre den, hvis man kan få en anden til det - (Midlertidigt - indtil vedkommende har generhvervet sit kort). Men hvis man har firmabil er det vel fordi man skal kunne hurtigt rundt og så finder arbejdsgiveren vel ud af det (eller man må selv fortælle det), hvis man fra den ene dag til den anden, pludselig ikke kan fragte sig selv rundt). Det vil arbejdsgiveren nok synes er mærkeligt.
Men bare fordi det er en firmabil, vil jeg ikke tro, at arbejdsgiveren vil få besked.

Men bliver din kollega ikke nødt til at sige det allerede nu??
Han/hun må da ikke køre igen, før han/hun har generhvervet sit kort?? Eller må man godt det??

Her er en side, hvor der står de grundlæggende regler:

http://www.dku.dk/dku/teori2/

Kom fra denne side:

http://www.dku.dk/

Håber du blev lidt klogere -
og pøj pøj til din kollega!

Hilsen Signe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-04 16:52

Hvor kører hun rundt! Hende vil jeg nødigt møde i trafikken!

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 24-06-04 16:57

Du kan også prøve at kigge på disse sider og se om du kan finde noget.

http://www.kbhpol.dk/default1.asp?side=front

Disse to er undersider på den ovenstående side.

http://www.kbhpol.dk/default1.asp?side=faq

http://www.kbhpol.dk/default1.asp?side=regler&kat=pvt

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-06-04 16:58

Jo hun må godt køre nu, men næste torsdag skal hun op i teori og består hun ikke bliver kortet indraget til hun består.
Hun kan få en anden til at køre for sig hvis hun dumper og går der kun et par uger vil arbejdsgiveren slet ikke opdage det også fordi hun skal have ferie nu, så hun ville jo være ked af at arbejdsgiveren hørte om det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-04 17:02

Du kan være sikker på at arbejdsgiveren vil høre om
det før eller senere.
Kom ondsindet sladder i forkøbet og fortæl den rigtige
historie, den slags bliver let til noget meget værre undervejs.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 24-06-04 17:09

Ja, jeg ville nok også selv fortælle det med det samme - hun skal jo nok bestå igen, og så er der ikke mere i den sag....

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 24-06-04 17:55

hej - din kollega kan afprøve sin teori-viden her:
http://www.trafiktesten.dk/teoriproever.asp
mvh ahtn.
ps: fy-da at køre så hurtigt !!!

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-06-04 18:33

Tak for svaret Signepigen81.