/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Dødelige lyde
Fra : Fiskerbamsen
Vist : 836 gange
20 point
Dato : 14-06-02 10:51

Hej,

Hvor kraftig lyd (db) skal der til for at dræbe (eller fysisk skade) et menneske?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-06-02 11:34

Jeg mener det er alt over ca. 135 db, der kan ryste de indre organer i stykker og direkte stoppe hjertet. Det svarer til at få en kraftig omgang tæsk, og det giver sig selv at den skadelige eksponeringstid bliver kortere jo kraftigere lydstyrken er.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-06-02 11:38

Husk, at en kommentar også kan godkendes som svar, hvis du ellers selv synes den er bedre. Der er nogen herinde, der konsekvent kommer med svage eller direkte ubrugelige svar for at hustle sig til superpoint. Se her fx http://www.kandu.dk/dk/spg/4352

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 30 point
Dato : 14-06-02 11:57

http://www.straightdope.com/columns/010406.html

How loud does a noise have to be to kill? Let's see. The threshold of ear pain is around 130 to 140 decibels, roughly equivalent to a jet engine at a range in the tens of meters. Eardrum rupture occurs around 160 decibels (conventional sound) to 185 decibels (nonperiodic blast pressure). Lung rupture and presumably embolism due to air blast occur at 200 decibels. German physicist Jürgen Altmann, who has written about the physiological effects of high-intensity sound (see www.einaudi.cornell.edu/PeaceProgram/acousticweapons.pdf) tells me the threshold for suffocation or embolism following lung rupture is 2.6 to 11 times atmospheric pressure, depending on pulse duration. The point is, instant death requires a noise that's pretty damn loud.

http://www.angelfire.com/nj3/soundweapon/memo.htm

The existing military literature indicates that acoustic weapons--across the entire frequency spectrum, from infrasound to ultrasound--have the ability to cause severe pain, loss of bodily functions, and bodily injury. Depending on the frequencies, intensities (decibel level), and modulations employed, acoustic weapons could cause permanent or temporary physical damage, including damage to internal organs, interference with the workings of the central nervous system, and thermal injuries (burns). Other effects noted by the U.S. military, acoustic contractors, and experts include tissue destruction, hemorrhaging, spasms, acoustic fever, vomiting, choking respiration, "intolerable sensations mainly in the chest," "significant decrement in visual acuity," incontinence, postexposure fatigue, and diffuse psychological effects.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-06-02 21:17

Icecap, du sidder jo og modsiger dig selv.

Du skrev selv i den kommentar du henviste til følgende : "Det er dog et ok svar, men hvis man vil have det sjovt alene, kan det ikke bruges.".

Og samtidig skriver du i en kommentar i dette spørgsmål her : "....direkte ubrugelige svar...", nu må du da efterhånden blive enig med dig selv om hvad du mener, for andre mennesker kan da ikke finde rundt i hvad du mener.

Ovenstående viser med alt tydelighed at du taler mod bedre vidende, for ellers ville du jo ikke være uening med dig selv, som dine to indlæg viser.

Derfor vil jeg tillade mig at stille 10.000 kroners spørgsmålet, hvad mener du i realiteten ??

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-06-02 21:40

Kan det lade sig gøre at svare mere tydeligt? Gutten ville have tips til bedre onani - hvilket i min del af universet er noget man gør alene, hvis det involverer en kvinde ryger det under kategorien sex. Hvis spørgsmålet bare gik på hvordan han kunne opnå bedre orgasmer, var dit svar enestående. Men DET gjorde det ikke, godnat og sov godt.

Sært, at vores lille debat udspiller sig her i stedet for under onani indlægget. Men Zonkie, hvis du skal have det skåret ud i pap, synes jeg du skal trække underlæben op over hovedet og sluge så vi andre slipper for dit flueknepperi.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-06-02 21:43

Undskyld til Fiskerbamsen, Zonker mangler lidt pli.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-06-02 21:48

Jeg afventer stadigvæk med spænding dit svar... indtil nu er det en rodet gang for og imod..

Så engang til hvad du mener ??

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-06-02 22:04

Vil han have god sex? At svare "en kvinde" (fremfor fx en hund) er et rigtig godt svar!

Vil han have god onani? At svare "en kvinde" er ikke et rigtig godt svar!

Ergo mener jeg, at dit svar er ubrugeligt!

Nu kunne jeg bruge en masse mindre pæne ord, men bliver nødt til at gentage "Kan det lade sig gøre at svare mere tydeligt?" for at holde det på et sobert plan.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 28-11-02 13:38

I har det sgu' sjovt her inde....

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 28-11-02 17:33

Heheh, ja, jeg sad lige og morede mig igen...... Sært, at han aldrig svarede, Zonkie Zonkie tsk tsk....

Kommentar
Fra : Noltus

Dato : 08-02-03 15:59

ZONKER du er et fjols,det har jeg skrevet før og gør det igen,jeg behøver ikke at kommentere hvorfor,det kan du få ham i den hvide kittel der kommer med sprøjten til at gøre