/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad er det?
Fra : schindler
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 23-06-04 22:27

Nu har jeg monteret kickstarterskjolden på igen uden at pille ringen ud.... desvære gik motordækselspakning i stykker....
Så jeg har monteret skjolden på uden pakningen.... Så kørte jeg en lille tur og det gik fint, men lige pludslig når jeg kørte ca. 32km/h kom der en meget høj og grim lyd... så bremsede jeg ned og slukked motoren, started motoren igen og kørte videre, men efter en stykke tid kom den ubeskrivligt og høj lyd igen....:( Hva er det??? Er det fordi der mangeler en pakning?? Eller er der et eller andet med variatoren??? undskyld hvis i er træt af og høre om mine problemer, men jeg ved ikk så meget om knallerter..... Håber på et svar...

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 22:50

Uha lille ven, ved du ikke at når man ikke har så meget fostand på knallerter, kan man meget nemt komme til at ødelægge mere end man tror. Nu er det svært at sige hvad det er for en lyd der kommer. Er det f.eks. noget du kan høre "løber rundt" med motoromdrejningerne eller hvordan. Noget kunne tyde på, at det kunne være noget ved kickstarterakslen der drejer med rundt, du ved lidt ligesom hvis du træder den ned når motoren er i gang.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-06-04 22:51

Nej vi er ikke trætte af at høre om dine problemer,vi prøver at hjælpe dig.
Støjen du hører har ikke noget med pakningen at gøre, men du skal nok tage dit skjold af igen og
se efter om du har fået sat det ordentlig på ved kickstarteren,ellers skriver du bare igen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-06-04 22:54

Pakningen er ikke væsenlig, men skal kun forhindre skidt i at komme ind, men det kan det jo også med tiden.
Hvad lyden kommer fra kan man jo kun gætte på, men mon ikke det er de skråstillede tandhjul, der skubbes frem mod samme slags tandhjul når man trykker ned på kickstarterpedalen, som ikke går ordentlig tilbage.
Luk stadig dine andre spørgsmål.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-06-04 22:58

Det hele sidder ligesom før, men jeg kunne se at en af "kantarene" på blæsehjulet er knakket halvejs af:((((( Er det måske det?

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-06-04 22:59

Det hele sidder ligesom før, men jeg kunne se at en af "kantarene" på blæserhjulet er knakket halvejs af:((((( Er det måske det?

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-06-04 23:00

Det hele sidder ligesom før, men jeg kunne se at en af "kantarene" på blæserhjulet er knakket halvejs af:((((( Er det måske det?

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-06-04 23:07

Ja så er der faldet noget ned/henover, som næsten har ødelagt blæserhjulet, og så må du kunne se hvad det er, der har gjort det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-06-04 23:10

Og der er ikke noget i vejen med at rode med sin knallert,selvom du ikke er helt
med på hvad der foregår,det har de fleste af os nok gjort.
Men det gør ikke noget du spørger her først,det kunne jeg godt have brugt før i tiden,
og jeg bruger forresten stadig KanDu hvis jeg er i tvivl.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-06-04 23:18

Kig ordentlig efter i morgen når det er lyst,se om der ligger nogen stumper og roder rundt,
saml den igen og se om det kører ordentligt.Måske skal der et andet blæserhjul på,men lad os høre
hvad du finder ud af.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-06-04 23:31

Jeg har kigget på det igen men kan ikke se nogne stumper, men lyden kommer stadig når jeg er ude og køre... så jeg bliver nok nød til at prøve med en ny blæserhjul... Mange tak for svaret alle sammen!

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-06-04 23:49

Det kunne jo også være den tidligere ejer, har været inde og rode, og dengang lavet en skade på blæserhjulet, måske har han været ved at holde igen på blæseren. Men hvordan det end er sket, så er der en skade. Og så kan det være at den stump der er lige ved at brække af, kommer i svingninger ved størrer fart, og flapper over og rammer noget, og dermed skralder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 24-06-04 00:59

Det tror jeg ikke Palle. Jeg er den første ejer og jeg har aldrig pillet ved den før, så det kan ikke være det.

Hilsen Timo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-06-04 01:27

Du kan jo ræse den op på støttefod, og uden skjold, og med godt lys se om du kan "se" hvor lyden kommer fra.
Men hold forhjulet mod en væg eller lign. da den ved pludselig gas, kan ryge ned ad støttefoden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-06-04 09:47

Nå,jeg faldt i søvn igår,men lad os høre hvad den historie ender med schindler.
Hvad Palle, har vi et plastic eller metalblæsehjul her?Det må jo næsten være metal,og schindler kunne du have glemt en skrue ,et stykke værktøj da du satte skjoldet på igen??Men lad os høre.
Hilsen Keldd.
(Hvis du er den første ejer af den,kan du jo også liste hen til forhandleren med den,
der er vel stadig garanti på den)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-04 10:21

Altså nu er reglen vel sådan at garantien ikke er pligtig til at dække hvis man selv har kvajet sig.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-06-04 10:42

Klap hesten dova.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-04 12:05

Det kan jeg sgu ikke, for jeg har ingen hest for tiden . Jeg kan da også se, at det er ærgerligt for schindler hvis han er kommet til at ødelægge noget på sin nye knallert, men det dækker garantien da heller ikke. Og fejlen er jo noget der er kommet ved at han har været ved at skille den ad.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-06-04 13:26

Ja det er godt---fru betjent.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-04 13:39

Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-06-04 13:49

Den klarede du meget godt dova,ha ha
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 24-06-04 18:03

Alle skruer sidder på plads. Jeg har lige købt en ny blæsehjul og imorgen får jeg min variotool, så vi får at se om det er det....

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 24-06-04 18:03

Alle skruer sidder på plads. Jeg har lige købt en ny blæsehjul og imorgen får jeg min variotool, så vi får at se om det er det....

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-06-04 19:09

Ja, lad os se hvad der sker.Se her: http://81.7.135.211/streetspeed/variokobling_skiverne Det er med til at klare begreberne.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-06-04 19:24

Her er lidt mere: http://www.moped.dk/ og http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=6 ,så er der nok til
i aften.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 24-06-04 21:05

Mange tak Keldd!

Hilsen Schindler