/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
svchost.exe /shutdown -a ....oplysning
Fra : emesen
Vist : 463 gange
1 point
Dato : 23-06-04 19:37

På mit arbejde talte vi om shutdown -a for at stoppe den kendte nedtælling fra 60sek
Vi prøvede på en comp inde i joblisten> processer at afslutte process svchost.exe og den startede nedtælling fra 60sek som vi så stoppede med shutdown -a
Der var flere svchost.exe og efter stop af nr 2 begyndte den nedtællingen som åbenbart er en rutine windows selv har, men som bliver trikket af "blaster".
Dog måtte vi afbryde netforbindelsen først.
Netadgangen kunne først etableres efter genstart, så svchost.exe kunne køre igen.
Afprøvet på en win2000 comp
Emesen.
Dette er måske noget som er almindelig kendt, men ellers er det hvad vi oplevede.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-06-04 23:24

Og? I hygger jer godt på arb kan jeg høre

Accepteret svar
Fra : Thrillseeker

Modtaget 1 point
Dato : 24-06-04 07:32

Det sker hver gang du lukker en svchost.exe ned.
Uanset om det er en XP eller 2k maskine.
Og du har ret i at blaster og sasser lukker en svchost.exe ned og derved udløser den reaktion fra Windows.....

Kommentar
Fra : mistermcgee2

Dato : 13-07-04 20:33

Hvordan kan det så være man har denne svchost.exe kørende op til 6 gange inde under processer listen?

Kommentar
Fra : neva

Dato : 19-07-04 21:21

Jeg har efterhaanden laest mange forklaringer paa aarsagen til svchost fejl, nu efterlyser jeg nogle gode tips til hvordan jeg skaffer mig af med denne uheldige reaktion, der bl.a. medfoerer at mange links ikke virker fra div. hjemmesider samt at copy funktionen heller ikke virker foer jeg har genstartet computeren.
Efter adskillige test er jeg sikker paa at der ikke er tale om virus.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 21:58

Neva - du skal nok spørge ude i forum, for der er nok ikke så mange som læser denne tråd.
Emesen./Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 27-07-04 19:34

Tak for svaret Thrillseeker. Jeg må hellere lige lukke spørgsmålet.