/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp
Fra : schindler
Vist : 388 gange
120 point
Dato : 23-06-04 17:17

Jeg skal til at have pillet skiven, men jeg kan ikke få min kickstarterskjoldet af! Den er monteret med 8mm bolte som erskruet meget fast.... Jeg har haft en skruetrakker som passede godt til det, men når jeg prøvede at skrue boltene af gik skruetrakkeren i stykker fordi boltene er skruet så hårdt til....:( Hvad skal jeg bruge til at få skjolden af med???? Håber i kan hjælpe mig....

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 17:22

Nu er der meget værktøj som ikke holder til ret meget. men hvis du synes det ser ud til at skruerne er irret eller rustet lidt der hvor de er skruet fast, så prøv at komme noget rustløsner, WD40 eller lignende derpå og lad det virke lidt. Men jeg tror det kan være værktøjet der er for dårligt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-06-04 17:27
Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 17:33

Hey, sådan en bruger man sgu da til at trække søm ud af en væg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-06-04 17:39

Jeps dova, den kan også klare schindlers problem.
Hvis det er maskinskruer med lige kærve ville jeg
sætte bolte i, som tages med ringnøgle.
Se nu ikke så nøje på thansens tang, den findes i
betydeligt kraftigere kvalitet og prisen er også derefter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-06-04 17:40

Helt klart rustløser først som anbefales af dova.

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 23-06-04 17:46

Jeg tror ikke jeg behøver og bruge en rustløser for min scooter er kun en måned gammel.... Men Mange tak for svaret!!!

Hilsen Schindler

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-06-04 18:32

De fleste skruer der sidder på disse steder, sidder nogle steder lidt forsænket "i støbehuller", og har da sekskantet hoved, og skal da løsnes, med topnøglesæt?
Smør gevind når du samler igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-06-04 18:36

Schindler kig nu på de bolte,er de ikke sekskantede der hvor du har stukket skruetrækkeren ned??
De hedder unbracho skruer,og der skal du have den unbrachonøgle der passer til.Foruden dem der sidder hele vejen rundt,er der sikkert også een i midten af skjoldet.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-07-04 15:53

Brug en ordentlig skruetrækker med hærdet spis. En sådan skruetrækker har også en rod på skaftet som er formet som en møtrik, så du kan bruge en T nøgle for at få lidt ekstra MENSKE POWER . Pas på nå du smøre en skrue med evt. WD40 da skruetrækkeren nemt vil kun ødelægge skruekærven, skruen skal være helt tør. Rens den evt. med lidt benzin på en pensel. Vigtig motoren skal være kold, da alle emner udvider sig jo varmer de er. God forfølges.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-07-04 16:08

Jeg tror det skjold er kommet af for længe siden,så vær flink
og luk spørgsmålet schindler.
Hilsen Keldd.