/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søgning i Sverige
Fra : malerole
Vist : 507 gange
120 point
Dato : 23-06-04 16:23

Hej sensa!
Mine kommentarer til dine gode råd:

ad) mandag 21. juni kl. 12:06
Ja, det kunne godt tænkes, at denne August var Charlottes lillebror, og at hendes søstre havde skrevet fra Amerika til ham om at komme over til dem. Der er godt nok to års difference!
Mon man kunne komme længere med ham, om hvor han slog sig ned?
Hvordan bruger man kontraktnummeret og forevisningsdatoen?
Jeg har søgt efter ham på FS på mange måder, men hele tiden ”no matches”.

ad) mandag 21. juni kl. 12:46
Jeg har søgt meget på ancestry.com, men har ikke haft opmuntrende resultater.
Hvis jeg søger på nøjagtigt navn, så får jeg ingen hits, og hvis jeg slår exact spelling fra, så får jeg hits med helt umulige navne.
Jeg kan ikke lide deres betalingssystem med, at man skal opgive credit card nummeret, og så koster det 200 $ (eller måske mere), hvis man ikke får afmeldt tids nok.

ad) mandag 21. juni kl. 13:18
Jeg har ledt efter alle børnene på FS. Jeg fandt 4 på IGI Individual Record, nemlig Carl Fredric Johannesson´s børn med deres fødselsdatoer. De havde fået efternavnet Carlsson!! Men jeg kan ikke finde ud af , hvornår den registrering er foretaget.
Hvordan kan jeg bruge Batch Number, Sheet og Source Call No.??

ad) mandag 21. juni kl. 23:12
Ja, det kan godt være lillebroderen, bortset fra alderen. Her er jo 11 år i difference. Hvordan kommer jeg videre med den oplysning?

ad) man 21. juni kl 23:20
Samme som ovenfor kl. 23:12.

PS. Jeg er også startet søgning gennem de svenske kilder, som du sendte adresserne på 19. juni kl. 19:42, men foreløbig kan jeg ikke finde ud af teknikken. Man kan vist ikke få noget frem på nettet. Man skal nok over og kigge i bøgerne, og det er jo lidt besværligt.

Jeg håber, du kan svare på nogle af mine spørgsmål.
Venlig hilsen
malerole

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 130 point
Dato : 23-06-04 16:56

Du sKev !
ad) mandag 21. juni kl. 12:46
Jeg har søgt meget på ancestry.com, men har ikke haft opmuntrende resultater.
Hvis jeg søger på nøjagtigt navn, så får jeg ingen hits, og hvis jeg slår exact spelling fra, så får jeg hits med helt umulige navne.
Jeg kan ikke lide deres betalingssystem med, at man skal opgive credit card nummeret, og så koster det 200 $ (eller måske mere), hvis man ikke får afmeldt tids nok.
Du skal have præcisere data for at finde dine aner derover, du kan være heldig , uheldig osv. mindste krav er du ved hvor de bosatte sig i USA: og ja det er for dyrt at søge i deres data base.

Du skrev !
PS. Jeg er også startet søgning gennem de svenske kilder,
Send en efterlysning på Røtter du kan være heldig der er en der kan hjælpe dig

Du Skrev !
ad) mandag 21. juni kl. 13:18
Jeg har ledt efter alle børnene på FS. Jeg fandt 4 på IGI Individual Record, nemlig Carl Fredric Johannesson´s børn med deres fødselsdatoer. De havde fået efternavnet Carlsson!! Men jeg kan ikke finde ud af , hvornår den registrering er foretaget.
Hvordan kan jeg bruge Batch Number, Sheet og Source Call No.??

Er de oplysninger Mormon centeret har dvs. du kan se om de har film du kan søge i ., hvis kan du ved at besøge Mormoncenteret få lov at søge i deres kirkebøger, og de kan hjemskrive film fra Utah du kan se i. det koster et lille beløb, nærlæs brugervejledningen til FS. deri finder du alt om hvad af oplysninger du kan finde på FS , hvad , hvordan du kan søge osv.
Printout Call No.: Type0276865

:

1149079 Film or fiche number
Film/fiche search results

Item 1 Computer printout of Västra Vingåker, Södermanland, Sweden (1666-1710) : births or christenings A thru Z The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. Genealogical Department
Item 2 Computer printout of Visnum, Värmland, Sweden (1688-1869) : births or christenings A thru Z The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. Genealogical Department

2 titles matching the film number.
© 2002 Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Batch No.:feks. C402001 viser hvor mange med Navnet Carlson der er registreret på Fs. i Sverige

Source Call No.:er hvordan du finder oplysninger i kirkebøgerne

Film or fiche number

0276865

Film/fiche search results

Kyrkoböcker, 1659-1895 Svenska kyrkan. Västra Vingåker socken

3 titles matching the film number

Ellis Island hvor udvandrene ankom til starter desvære først i 1892 så der har du ikke muligheder for at finde dem, jo, hvis de har besøgt Sverige finder du dem evt.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : malerole

Dato : 24-06-04 00:34

Tak for svaret senta.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-06-04 10:27

Du kan også bruge Dis- Danmark og Anetavlen, derudovere er der Mormorn centerene i Danmark, hvor du kan søge efter dine aner, der er center flere steder i Danmark, prøv at ringe til dem, de er meget hjælpsomme angående slægtsforskning, du kan finde tlf. på denne adresse .
Held og lykke
Senta

http://www.mormon.dk/

http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php?f=0

http://www.anetavlen.dk/discus/