/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fletfelt fra Word i Excel dokument
Fra : ceg63
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 23-06-04 15:06

Hej

Jeg har flg proglem i Office 2000: Jeg har lavet en database i Acces, og skal nu have oprettet et hoveddokument i Word. I det hoveddokument knytter jeg nu forskellige poster fra Acces databasen, hvilket ikke er noget problem. Problemet er, at jeg i hoveddokumentet har et lille regneark, og i det regneark vil jeg gerne have flettet nogle tal ind fra databasen, for at kunne lave en mindre udregning, som så også bliver flettet med. Hvordan gør jeg det?

Hilsen
Den fortvivlede

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-06-04 16:14

Lav dine udregninger i Excel, og importer da disse til hoveddokumentet via "indsæt fletfelt"
/PG

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-04 16:28

Guild
Hvorfor lod du ikke ceg63 få muligheden for at slette dette smørgsmål? Betyder point så meget for dig?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-04 16:37

Måske kunne du lave udregningerne i access og så importere/kæde resultatet ind i dit word dokument.
I access kan du i en forespøgsel lave en beregning og så importere/kæde den til dit dokument.
bare en tanke.
Emesen.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 23-06-04 18:23

Hej I to

Jeg arbejder på sagen. I skal nok høre fra mig. Udregningen i Excel SKAL kunne indsættes i et worddokument som flet-felt, idet det ikke er den samme udregning eller tal for alle, der skal flettes, så jeg ved ikke helt endnu, om jeg kan bruge Guild´s svar. Men jeg lover at vende tilbage, så snart, jeg har fået styr på det.

Ceg63

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 23-06-04 18:25

Hvordan sletteter jeg mit ene spørgsmål. Kandu meldte at der var sket en fejl, da jeg sendte spørgsmålet, og bad mig sende det igen senere. Det har jeg så gjort, med det resultat, at det nu står der 2 gange.

Ceg63

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-04 18:45

Desværre kan du ikke slette et spørgsmål når der er nogen som har kommenteret det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-06-04 23:45

> ceg63
Jeg havde nok lige overset at du havde åbnet 2 spørgsmål med præcist samme tekst .. nej det er ikke point jeg "jagter" .. så giv mig dine point i det andet sprøgsmål .. og jeg vil åbne et nyt og tilbagebetale disse point.
Is that OK ?
/ PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-06-04 23:48

> ceg63
Hvis du lige kunne give et eksempel på hvad der skal udregnes, og også forskellighederne i udregningen, er det garanteret noget lettere at svare på dit oprindelige sprøgsmål.

/ PG

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-04 23:58

Guild

Overset 2 enslydende spørgsmål?????????????????
Du giver samme svar, og nu forhandler du point

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-06-04 00:16

Selvfølgelig giver jeg SAMME svar på det SAMME sprøgsmål. Nej, jeg forhandler ikke point, men i fair play vil jeg tilbyde at rette op på min fejl, ved at lukke spørgsmålet, og jeg vil umiddelbart efter tilbageføre samme point til ceg63 .. det kan da ikke give grønt hoved eller "brækfornemmelser"
/PG !

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 18:02

Du kan hente/køre en forespørgsel som godt kan være resutatet fra en enkelt post
Og dette resultat kan der så beregnes efter.
stå i dit regneark (i word) >data<hent eksterne data>kør forespørgsel.
Emesen.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-06-04 18:11

> ceg63
Jeg har åbnet et spørgsmål i samme katagori til DIG .. det giver tilbageførsel af de 200 point.
> ans
Behersket brug af "hoveder" vil pynte på enhver tråd !

/PG

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 26-06-04 21:59

Hej Guild
Så har jeg reflekteret på dit spørgsmål

Hilsen Ceg63

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 26-06-04 22:32

Hej

M.h.t. udregningerne, så drejer det sig om at flette samtlige adresser m.m. ind i et Word-dokument - det er der jo ingen ben i. Men så er der også 3 forskellige udregninger, som skal stå i de respektive flettede dokumenter. Det drejer sig om 3 foskellige beløb, herunder moms af dette beløb og til sidst ialt. Jeg har prøvet at "hente ekstrerne data" og få flyttet udregningerne over fra et regneark, som jeg har kopieret databasen over i. Men det vil den åbenbart ikke, den bliver ved med at melde fejl, så jeg ved ikke, hvad der går galt.

Hilsen
Ceg63

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-04 22:36

Guild!

Hvordan kan du lukke et spørgsmål, som du ikke har stillet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-06-04 09:54

Normalt foretages al registrering i en database.
Alm. udregninger kan også foretages i databasen.
Poster og udregninger kan hentes/udgives i word.
Men først skal databasen lige være klar til disse "udtræk"
Emesen.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-06-04 10:39

> ans (KanDu's nye politibetjent)
Jeg åbnene et spørgsmål: 26-06-04 18:11
ceg63 reflekterede: 26-06-04 21:59
Du forstod intet: 26-06-04 22:36
For 2 minutter siden accepterede jeg ceg63's svar .. så er den "ged barberet".