/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP-IIS Hjælp
Fra : dosdesign
Vist : 392 gange
20 point
Dato : 23-06-04 13:22

Hej - Jeg har forsøgt alt !

Nu prøver jeg at spørge dig, du lyder klog:

Jeg vil gerne teste mine php scripts i localhost og har gjort følgende

1) Pak zip filen (php-4.3.7-Win32.zip) ud i C:\php
2) Kopier filen php.ini-dist til C:\Windows og omdøb den til php.ini
3) Kopier filerne php4ts.dll og php4isapi.dll til C:\Windows\system32
4) Installeret IIS i win XP og dernæst flg. - Højreklikker på Standardwebsted, vælger Fanebladet "ISAPI-filtre", klikker "tilføjer" og skriver i linien Filternavn ".php" (uden gåseøjne selvfølgelig) og klikker gennemser og finder og dobbeltklikker på filen C:\php\sapi\php4isapi.dll
5) Fanebladet "hjemmemappe" ved lokal sti skriver C:\phpdos (hvor min index.php ligger med tilhørende filer) går ind i browser "http://localhost/" MEN der kan jeg se mit html der er i index.php, MEN ikke mit php-script

HVAD ER GÅET GALT ???

Kommentar
Fra : SpECTre

Dato : 30-06-04 23:55

prøv at bruge php.net's windows installer, der automatisk konfigurer IIS:

http://dk.php.net/get/php-4.3.7-installer.exe/from/a/mirror

// Jesper

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 01-07-04 00:21

Det link virker da ikke lige så fint (ellers er det bare min puter) .... Men Man skal hente filen, som det første (ja jeg har ikke installeret iis eller php mere) eller skal iis være installeret i default og hvad så med den fil du prøvede at linke til, skal den installeres og så kører det bare...eller kan du nærmere i punktform beskrive hvad du mener (alt hvad jeg skal) + den der php-4.3.7.zip skal man bare pakke den ud og hvor eller er det nok med iis og det link du skrev (der ikke virkede) ?

Kommentar
Fra : jensenxp

Dato : 21-11-04 21:46

Godt nok ikke IIS, men Apahe. Hent, klik og kør

http://sourceforge.net/projects/phphome