/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænd hjemme Video
Fra : Mille35
Vist : 441 gange
322 point
Dato : 23-06-04 11:51

Jeg har Pinnacle og bruger det til at få min optagelser over på cd se det senere på Dwd.... men jeg syndes kvaliteteten er alt for dårlig.. hvad går i andre når i brænder over ??
Og lige et andet spørgsmål... hvis man skal sende et lillet klip,hvaf format bruger man så,for det ikke skal fylde så meget ?

Kommentar
Fra : butking

Dato : 23-06-04 22:28

jeg bruger nero det er den bedste
og hvis du skal sende klip så brug .AVI format

Kommentar
Fra : butking

Dato : 23-06-04 22:29

jeg bruger nero det er den bedste
og hvis du skal sende klip så brug .AVI format

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 23-06-04 23:17

Hvad er det du kopierer fra? Et digitalt eller analogt videokamera?

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 24-06-04 07:32

Det er et digitalt..

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 25-06-04 00:41

Har en film (avi) på 16 min og 40 sek, og fylder lige knap 3.5 gigabyte! Og jeg mener gigabyte, og hvis jeg brænder det ned, med nero, så ender jeg med en Dat-fil, som kan afspilles af windowsmediaplayer, og fylder kun 172 megabyte. Så avi er da ikke det der fylder mindst er det?

Skal lige være sikker: Snakker vi om at brænde ned på DVD'er?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-06-04 07:04

Jeg har ikke dvd brænder.bare en alm.brænder til cd.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 25-06-04 10:39

Ok, det her enme er ikke lige min stærke side, men helt præcist hvad er et Pinnacle?

Hvordan overfører du dine film til din pc?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 26-06-04 08:25

via et kabel

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-06-04 18:44

Pinnacle er et udmærket videoredigeringsprogram.
Jeg ville bruge VCD formatet hvis jeg var dig Mille. Det fylder ikke alverden og kvaliteten ligger et eller andet sted mellem VHS og DVD, som du kender det.
Du skal dog vide at i sekvenser hvor du hurtigt drejer dig eller ungerne løber ind foran kameraet kan der godt komme nogle små firkanter i et par sekunder,men som sagt kommer de kun hvis der er meget hurtige bevægelser.

Hvis du skal sende det over nettet ville DivX være en rigtig god ide, men det kan jeg ikke lige huske om Pinnacle understøtter.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-06-04 18:52

Jeg kiggede lige på min Nero 6, som jeg installerede igår og der er faktisk en mulighed for at importere videoen fra dit kamera med dit kabel og så brænde den direkte som vcd (video cd).

Venlig hilsen
Andreas1982

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 322 point
Dato : 02-07-04 04:00

Kvaliteten har også noget at gøre med hvad spektra du optager i > her mener jeg hvilket codec / opløsning du benytter på dit tvkort.
Men for at få en god kvalitet på cd vil jeg til råde at benytte mpeg2 hvilket svaret tilnærmelses vis til dvd, den fylder noget mere men kvaliteten er4 også det noget bedre.

Grunden til at din Avi fil filder så meget på harddisken og ikke retmeget på cd'en er at din avi fil er ukomprimeret i billede og lyd.
For at gøren den mindre kan du som andreas1982 siger benytte DivX, DivX findes i flere udgaver (hacks) men jeg vil tilråde at benytte den originale.

Hvis ikke pinbacle under støtter DivX kan du lyb hurtigt konvatere din avi fil til DivX med virtualDUB som er et gratis program op kan hentes her http://www.virtualdub.org/download

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 11-09-04 15:51

Tak for svaret 75653.

Kommentar
Fra : 2drenge

Dato : 06-12-04 01:07

Jag køre Pinnacle 9. der kan jeg brænde direkte fra programmet, og skal ikke gemme det først, jeg har tit to timers optagelse fra rejser, men redigerer det ned til ca. en 45 min. Det tar' meget lang tid at brænde det over på en dvd, jeg tror at de 45 min er 4-5 timer om at brænde, så det er lige så ofte jeg kører det over på et vhs. bånd, jeg synes ikke der er den store forskel i kvaliteten.
Hilsen Annie