/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
downloadaccelerator
Fra : johnni
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 14-06-02 01:28

kan man få noget der hedder en download accelerator virker sådan en og hvor kan man hente den.
hilsen johnni.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-02 02:01

Hej Johnni!

En dowwnload accelerator bevirker at du kan downloade meget hurtigere (i mange tilfælde op til 3 gange hurtige).

En download accelerator deler filen op i flere dele (mest benyttede 4) som programmet så forsøger at downloade fra flere forskellige steder.

Hvis man har modem via tlf. linie er besparelse og hurtigheden størst; men fungerer også udmærket til ASDL og kabel-modem.

Du kan hente og læse mere via dette link:

http://download.dk/prog/info.asp?prog=815&selOS=Windows

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-06-02 22:01

Du kan ikke hente filer ned hurtigere end din forbindelse er. Det eneste du opnår er at programmet forsøger at optimere din forbindelse, så du lan hente med max hastighed hele tiden.

Altså hvis du har en forbindelse på 1 MB, vil den hente med omkring 110 KB/sek.

Men samtidig kommer det jo også an på hvor hurtig, den server som sidder i den anden ende kan levere det du henter. Hvis den understøtter et download program, vil den stille flere forbindelser til rådighed samtidig. Så hvor du normalt ville kunne hente med 20 KB/S kan du faktisk god komme op på 100 KB/S hvis, afsender leverer dig 5 samtidig forbindelser, så er du faktisk deroppe. Hvorimod ved normal levering ville det kun være en forbindelse og dermed kun 20 K/S

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-06-02 02:38

Det er helt korrekt Zonker! - Man kan jo også sige at en Download Accelerator bare udnytter forbindelsen bedre, således at der bliver færre pauser i forbindelsen fordi man i nogle tilfælde kan modtage fra flere steder samtidg.

Mvh
Bjarne H