/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig ansvar, for nye bilister
Fra : Zufra
Vist : 1389 gange
200 point
Dato : 22-06-04 23:34

Hejsa allesammen.

Jeg er på jagt efter et forsikrings selskab der kan tilbyde en billig ansvars forsikring til mig som førstegangstegner.
Det drejer sig om min Trabant 601, som ikke skal koste mig en arm at forsikre om året.

MVH
Søren

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-06-04 23:38
Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 23:42
Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-06-04 23:44

så er det helt sikkert gf forsikring du skal have fat i de er ikke så dyre for en nybegynder jeg startede selv der

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 22-06-04 23:55

Da jeg undersøgte markedet var GF også det billigste! Hvor gammel er sådan en trabant - måske kan den få en billigere forsikring som "special-bil"!??
Mvh. Akaup.
(Der pt. giver knap 7.000 kr i ansvar for en Nissan Micra 1.0 - efter ½ års forsikring)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-06-04 00:01

Jamen så er der lidt hjælp her fra en der har været forsikret i GF de sidste 20 år
http://www.gf-forsikring.dk/tempfiles/35.asp?frames=no&

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 23-06-04 00:05

Hejsa igen
Jeg har kigget på autoatlas.dk og bedt om tilbud fra nogle af forsikringsselskaberne.
Tryg vil have 7500,- om året, det er næsten en Trabant om året, (altså en arm)
GF har fået en mail, og jeg forventer et svar engang onsdag eller torsdag.

MVH Søren

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 23-06-04 00:08

Min trabant blev indreg. i DK første gang 1/3-81, men den er vist fra 76, og lige så god som ny.
Det er sku en herlig bil.

MVH Søren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-06-04 00:10

Længe leve pap i plastic kvalitet TRABI

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 23-06-04 00:16

Lige lidt Klip&Klister fra GF:

Specialforsikringer:

Vejle Amts Forsikringsklub kan også forsikre din veteranbil eller veteranmotorcykel. Ønsker du yderligere oplysninger, bedes du kontakte klubben på tlf. 75 92 36 55.

Veteranbiler:

En veteranbil har en alder af mindst 35 år, og bilen kommer kun ud at køre ved særlige lejligheder.

Klassiske biler:

En klassisk bil har en alder af under 35 år, men er fra før 1976 og betegnes som et bevaringsværdigt brugskøretøj og hobbybil

Måske du kan få en billig forsikring som "klassiske bil"?!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 23-06-04 00:23

HAI...
Der er ikke mange biler i dag der kan holde så lang tid, og som er så nemme at lave hvis noget skulle gå galt.
Og egentligt er det jo genialt at lave skærme og ikke bærende plade dele i noget glasfiber agtigt. det ruster jo ikke.
Jeg kender mange der døjer med at skulle lave rust i skærme og skærmkasser hvert eneste år.
Der er det dejligt med en trabant, der er kun karos, undervogn og motor der kan ruste, dejligt nemt.
Den er på mindste sats i vægtafgift, koster "åbenbart ikke ret meget i forsikring ??", og kører ca. 16 km/l, der skal godt nok 2taktsolie i benzinen, men det svare til at køre på oktan 98.

OG DET BEDSTE AF DET HELE, DEN ER SJOV AT KØRE I.

MVH Søren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 23-06-04 00:24

Hvis den skal forsikres normalt (ikke som klassisk eller veteran) så er det vægten af bilen der er afgørende.
Den billigste ansvar for en nybilist for den mindste bil (ca. fiat uno) er ca. 6.666 kr om året hos ALKA.
Find ud af det her www.forsikringsluppen.dk

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 23-06-04 00:27

Små 7.000 ved alm. brand.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 00:59

Det billigste er Thisted amt forsikring. De har en enhedspris på 2500 om året for ansvarsfosikringer uanset mærke og årgang. Men de vil så helst have at man har sine andre forsikringer der også. Vi sparede 6500/år ved at flytte vores forsikringer dertil fra Provins og topdanmark.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 23-06-04 01:04

Gælder det også hvis man er nybegynder?
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 01:06

Det mener jeg, men muligvis vil de have en større selvrisiko hvis føreren er under 25.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 23-06-04 01:08

(Tror jeg vil høre nærmere - er fra Thisted - og kender en "lærling" i Thisted Amt", der netop bliver færdig om et par måneder. Måske man kunne få noget billigt - da jeg også skal til at have diverse andre forsikringer!)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 01:13

Vi er i hvert fald meget tilfreds med dem, selv om vi bor langt fra Thisted

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-04 17:07

Hvis du melder dig ind i en (veteran)bilklub kan du få din Trabant forsikret for GANSKE få 1000 kroner. AI (GF's veteranforsikring) har en klassikerforsikring hvor din bil fra 76 kan forsikres for ca. 1500,- kr om året. Eneste minus er at du kun kan/må køre i sommerhalvåret(15/3-30/10). Men forhør dig hos AI og spørg efter Vagn Møller. Allerbedste mulighed er altså at forsikre gennem en bilklub.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 28-06-04 20:43

Hej igen

Jeg har snakket med AI, desværre vil de have at bilen skal stå i en aflåst garage hele året, med varme og brandsluknings udstyr, desværre ikke noget jeg har.

Jeg vil lige snakke med dem i Thisted og se hvad de kan tilbyde mig.

Spørgsmålet vil blive lukket om ganske få dage.

MVH Søren

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 13-09-06 10:10

Hmm.

Jeg fandt et smuthul. Og er nu elitebilist trin 10 hos tryg

Svaret er gift dig med en elitebelist.

Denne fordel opdagede jeg først efter at jeg var faldet for tøsen og havde sat ringen på hendes finger.

MVH Zufra

Godkendelse af svar
Fra : Zufra

Dato : 30-11-06 19:01

Tak for svaret pallenoc.