/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
szr660 skyder ud af udstødningen
Fra : nybo
Vist : 1619 gange
100 point
Dato : 22-06-04 21:56

Min Yamaha szr 660 er begyndt at knalde fra udstødningen, når jeg slipper gassen og motorbremser. Det sker ikke når den er kold.
Jeg har lige læst om benzindampe i udstødningen - men kan det ikke være en indsugningsventíl som står for stramt - dvs ikke lukker af når motoren bliver varm? Kan nogen hjælpe? MVH Martin

Kommentar
Fra : boots

Dato : 22-06-04 23:03

Jeg har en Virago 1100 der laver samme stunt, endda i overdrevent grad, så jeg venter spændt på nogne svar. Jeg har en larmende udstødning på.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-04 23:06

Det har noget med ventilerne at gøre,men jeg vil mene den(de) er for løs så den ikke kan lukke ordenligt,og det gælder også udstødningsventilerne.stil dem rigtig,og se hvad der sker.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-04 01:02

Det kan som andre siger være en ventil, men det kan også sagtens skyldes benzin, måske bare et justeringsproblem.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 23-06-04 01:30

Hvis den knalder, som du siger den gør, så er det mest sandsynelige at den får for meget benzin. Så vil det overskydene ryge ud i udstødningen. Når udstødningen så bliver varm, vil den antænde de benzin-rester som ligger der i. Så mit Bud.. Den får for meget benzin. :)

Godkendelse af svar
Fra : nybo

Dato : 23-06-04 07:03

Tak for svaret Keldd. Men den tikker ikke, jeg prøver lige at stille (stillede dem for 1000 km siden...) martin

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-06-04 11:09

Ikke for stram,ikke for løs,så kører den.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : nybo

Dato : 23-06-04 19:58

jeg har lige talt med et værksted idag - den mest hyppige årsag er en utæt udstødning, det behøver ikke være helt oppe ved topstykket. Og min potte er ikke helt tæt i samlingen mellem rør og selve lydpotten, så jeg satser på at det er den ufarlige fejl. Jeg gider næsten ikke chekke ventiler, det har jeg næsten lige gjort. (shit han er doven...)Men tak for svarene. Hilsen Martin

Kommentar
Fra : Bjornaprilia

Dato : 21-03-05 11:24

Vores fzr 660 gjorde det samme - der er for lidt modstand i de der larmepotter - så der slipper uforbrændte benzindampe derud og "efterbrænder"
Eksperimenterde med forskellig mængder sammenrullet stålnet i potten og en split til at holde det på plads.
Det virkede. Bevar den gode lyd - men undgå knalderiet.
Hilsn