/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kortregler på Visa.....
Fra : hms
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 22-06-04 16:23

Hej.

Nogen her i gruppen der har erfaringer med en "snydehandel" der er foregået gennem det Amerikanske Paypal betalingssystem ?

Det drejer sig om at jeg købte for $98,-varer over Ebay , og betalte via Paypal, men har aldrig fået varen, og har haft kontakt til andre, der er blevet snydt af den samme sælger.
Paypal har godt nok en forsikring der dækker , hvis man claim'er inden 30 dage, men da forsendelsestiden var sat til 4-6 uger , kunne den ikke benyttes.

Spørgsmålet går nu på om ens egen bank kan stilles til ansvar , når det kører over Visakortet ?

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 60 point
Dato : 22-06-04 17:24
Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 17:25
Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 17:27
Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 17:31
Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 17:33

Du kan bruge dit kort på samme måde på internettet, som i den fysiske verden. Der er flere forskellige måder at betale for internetkøb på. Nogle forretninger vælger de traditionelle måder, som også kendes fra den fysiske verden, via et indbetalingskort, en check, pr. efterkrav eller overførsel til forretningens bankkonto. Men det nemmeste er at betale med det samme med sit kort.

Hvis varen ikke leveres
Hvis pengene for varerne er blevet trukket på din konto, skal du i første omgang rette henvendelse til forretningen for at høre, om varen er på vej. Hvis dette ikke giver resultat, skal du kontakte det pengeinstitut, der har udstedt dit kort. Det samme skal du gøre, hvis beløbet ikke stemmer eller der er andre uregelmæssigheder på dit kontoudtog.

Hvornår må beløbet trækkes fra din konto
Forretningen må først trække beløbet, når varen afsendes/leveres. Det vil sige, at hvis der er leveringstid på varen, trækkes beløbet først, når varen afsendes/leveres til dig. Hvis det er en vare, som du får med det samme - f.eks. download af software, må beløbet trækkes med det samme.

Kontrolcifre
Forretninger, der anvender SSL løsningen, kan tilføje en ekstra kontrolmulighed, der betyder, at forretningens kunder udover kortnummer og udløbsdato skal oplyse betalingskortets kontrolcifre ved kortbetaling på internettet. Kontrolcifre er et trecifret tal, som er trykt bag på dit kort. Du kan læse mere om kontrolcifre her.

Selvom du ikke har kontrolcifre på dit kort, kan du stadig handle på internettet, men har du kontrolcifre skal de opgives, når du bliver bedt om det. PBS undersøger herefter at oplysningerne om kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre er fra samme betalingskort

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-06-04 20:22

Hej.

Tak for de mange svar, men lige specifikt når man handler på en online aktion som Ebay,kunne jeg ikke finde noget.Det er jo typisk en privatperson man handler med, og Paypal står for at formidle beløbet til sælgers konto.

Hvorvidt banken vil stå inde for en sådan handel må jeg nok høre dem om imorgen

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-06-04 00:02

håber du har heldet med dig så du ikke taber dine penge forsat god dag

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 03-07-04 15:20

Tak for svaret return.