/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan man det!??.....
Fra : hvidtiger
Vist : 304 gange
50 point
Dato : 22-06-04 13:40

Man man sætte en 17,5mm dellórto karburator på en lovlig scooter hvor kun begrænsingerne er pillet af..Hmm oki selvfølgelig kan man jo det, men vil man få noget ud af det???

Hvidtiger

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-06-04 13:41

Hov skal dog lige siges at, der sidder en multivar vario på...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-06-04 13:51

Du får sikkert lidt ud af det, men det vil ikke være rigtigt meget. Den vil sikkert få en bedre gasrespons, lidt i optræk, og så muligvis lidt på toppen.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-06-04 14:23

oki...Takker....

Jeg snakkede ellers med en mekanikker nu her og han var ved og falde om da jeg forklarede ham, at jeg kørte med en amaldyse 80 til en 21mm karburator, fordi jeg har en anden gearing, polini speed control, hebo alukit i hyperracing klassen og Gianelli udstødning på...Han sagde at det var ALT for lille dyse og at jeg piner den...Han snakkede noget om, at den sidste de lavede med ca sådan et sæt på var de oppe på en dyse 135...Kan det være derfor, at min "kun" kan køre 85-90km/t????...Svært spørgsmål ja, men er det meget normalt og være over en dyse 100 når man køre med det jeg gør???

Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 60 point
Dato : 22-06-04 14:57

Det er meget normalt at have en dyse på 110-120 og det er også meget normalt at have en dyse på 85-95.
Altså, det er meget individuelt hvilken dyse man kører med.
Hvis du køber to éns, ÈNS, nye scootere, præcis de samme, tuner dem præcis med det samme tun på samme tid, så kan det alligevel være sådan at den ene af de to scootere kører bedst med en 85 dyse, og den anden med en 105 dyse.
Der er ikke en konkret dyse der passer til det og det tun. Det skal, som du sikkert ved, prøves frem. Jeg vil foreslå dig at købe 5 forskellige dyser, f.eks. fra 85-95/100 og simpelthen skifte dem en efter en. Så ved du med 100% sikkerhed hvilken dyse, netop din scooter kører bedst med.

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 22-06-04 15:10

Tak for svaret Mordex.