/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
linux
Fra : qwedsazxc
Vist : 353 gange
70 point
Dato : 22-06-04 12:58

min computer køre på linux og windows jeg vil gerne have fjernet linux

hvad skal jeg gøre

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 13:03

Sætte din BIOS til at boote fra CD-ROM og starte op med din Windows cd i drevet.
Formater skidtet og læg Windows ind.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 13:10

men linux bliver ved med at ligge der

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 13:10

men linux bliver ved med at ligge der

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 13:10

men linux bliver ved med at ligge der

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 13:14

jeg starter med at starte computer med en statsdiskkete

hvor jeg vælger at starte fra en cd rom

og så formatere jeg den

skulle linux være væk

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 22-06-04 13:17

Hei
Hva slags win versjon kjører du ?

thewolf

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 13:25

Det lyder mærkligt at Linux bliver ved med at poppe frem i boot menuen for operativ systemerne, men hvis du har formateret og lagt Windows ind kan du gøre som jeg har forklaret her: http://kandu.dk/dk/spg/43379

Bemærk at det er til WinXP, men det burde ikke være så forskelligt på en 2000, hvis det er det du bruger.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-04 13:27

start comp med win 98 start/boot diskette
skriv ved A
A:\>fdisk /mbr
Det evt. linux lilo boot manager som ligger i starten af HD
Kører du win 2000/XP så >h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>
ligger der en partition i starten af HD ???
NB. I diskhåndtering kan du ødelægge meget så vær lidt forsigtig
Emesen.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 13:32

jeg bruger windows me

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 13:35

Har du prøvet at finde opstarts indstillingerne, som jeg henviste til?

Har solgt den bærbare med WinMe, så jeg kan ikke lige kontrollere at de passer.

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 22-06-04 13:46

Hvis du skriv inn fdisk /mbr så sletter den lilo / grub, slik at den går rett inn i windows, men den sletter
ikke linux partisjonen.
Siden du har win Me, så må du ha et tredjeparts program, alla partition magic eller noe.
Windows var veldig sær på å se eller finne andre filsystemer til og med win me versjonen, men fra win2000 -> så er det mye bedre. For der kan du slette partisjoner samt lage nye i kontrollpanelet - Admin verktøy- Datmaskinbehandling - Diskbehandling

thewolf

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 13:49

min hardisk er delt op så linux har 20 gigabyte

og windows har 20 gigabyte

findes der ikke et program som kan formatere hele min hardisk på en gang

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 14:17

men jeg har fjernet linux partisionen

men den siger stadigvæk jeg kun har 20 gigabyte

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 70 point
Dato : 22-06-04 14:24

Partition Magic kan ændre din harddisk så din windows fylder det hele.
Emesen.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 14:41

nu har jeg fået linux fjernet

men når jeg starter windows op

og gå ind i mappen denne computer

har jeg to drev hvordan kan jeg få det til at blive et derv

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-04 16:08

Det er jo lige skrevet ovenover.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 16:42

emesen

jeg har fået det til at være kun windows men den tæller det som to hardiskke

men det er kun en hardisk i computeren

da det var fordi jeg installerede linux på den blev de til to drev den ene til windows og den anden til linux

og nu vil jeg have slettet alt på den hardisk jeg har

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 16:51

Hvis du vil slette alt, så boot fra din Windows cd og formater lortet og lav dine egne partitioner (harddiske).

Så er du da ude af alt det bøvl.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-04 17:12

Skal vi nøjes med at snakke partitioner her http://www.kandu.dk/dk/spg/43512

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-06-04 18:38

lig me oven på me,det sletter opstart vælgeren med linux / dos
men din partition fra linux kan du prøve at fjerne med fdisk i et dosprogt
NU i me.
jeg har prøvet at skrive i dosprogt fdisk /mbr men opstarter fra mandrake linux
var der stædig da mbr ikke havde noget med det at gøre??
mbr - master boot record er det første der ligger på en windows harddisk.

Godkendelse af svar
Fra : qwedsazxc

Dato : 23-06-04 12:36

Tak for svaret emesen.