/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Property Exists?
Fra : konsulenten
Vist : 677 gange
150 point
Dato : 01-06-01 12:35

Er der ikke en måde hvorpå, man kan finde ud af om et objekt indeholder en bestemt property?

Jeg løber alle objekter igennem på min form, og vil ændre deres caption, men der er nogle af disse objekter som ikke har en property "Caption", så det vil jeg gerne på en eller anden måde checke for om de har, men hvordan?

Konsulenten

Accepteret svar
Fra : jdjespersen

Modtaget 150 point
Dato : 01-06-01 14:20

Prøv følgende:

Start et almindeligt .exe projekt. Smid en commandbutton og en listbox på formen.
I knappens klik-event smider du følgende:

Private Sub Command1_Click()

On Error GoTo errorhandler

Dim dummy As String
dummy = CallByName(List1, "Caption", VbGet)

errorhandler:
If Err.Number = 438 Then
MsgBox ("Denne kontrol har ingen Caption!")
End If

End Sub

Det er lidt af en fuskerløsning, men den virker altså.

/jeppe

Godkendelse af svar
Fra : konsulenten

Dato : 01-06-01 14:31

Tak for svaret Jeppe.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-01 13:58

"konsulenten" <konsulenten.news@kandu.dk> wrote in message
news:XcKR6.12079$dS3.659685@news010.worldonline.dk...
> Er der ikke en måde hvorpå, man kan finde ud af om et objekt indeholder
> en bestemt property?
>
> Jeg løber alle objekter igennem på min form, og vil ændre deres caption,
> men der er nogle af disse objekter som ikke har en property "Caption",
> så det vil jeg gerne på en eller anden måde checke for om de har, men
> hvordan?
>
Check din objecttype eller brug On Error Resume Next

mvh/Peter Lykkegaard