/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Photoshop til illustrator
Fra : U_J
Vist : 503 gange
500 point
Dato : 22-06-04 11:17

Hej

Jeg har et billede, der ligner en grafittistreg, rgb i photoshop. Men skal bruge den i illustrator, hvor den skal have en anden farve. Kan det overhovedet lade sig gøre. Jeg kan godt gemme i forskellige formater og åbne billedet i illustrator, men hvordan får jeg gjort stregen aktiv, så jeg kan ændre farven. Kan jeg evt. skifte farven i photoshop, stregen er sort og toner ud, så jeg synes ikke rigtig, det virker med tryllestaven.

Hilsen U_J

Accepteret svar
Fra : Henrik7500

Modtaget 500 point
Dato : 22-06-04 16:21

Hej jeg har lige leget lidt med det jeg kan heller ikke få det til at virke jeg har været mange steder på netted men der er heller ikke rigtig noget så jeg tror ikke man kan

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 22-06-04 16:43

Hej Henrik 7500

Jeg er også kommet frem til den konklusion, at det ikke kan lade sig gøre umiddelbart med et snuptag. Man kan nok fuske sig til noget i photoshop, men det er jo en anden sag. Så da der ikke er andre end dig, der er kommet med kommentarer, vil jeg lukke spørgsmålet igen.

Tak for din interesse.

Hilsen U_J

Godkendelse af svar
Fra : U_J

Dato : 22-06-04 16:43

Tak for svaret Henrik7500.

Kommentar
Fra : Maris

Dato : 20-09-04 16:35

Hej U_J

Der er skam mulighed for at ændre på grafittistregen... Men men der er altid et men. Du har mulighed for at konvetere et pixelbaseret billedet til vektorgrafik hvis du har programmet Adobe Streamline. Det smarteste er at lave dit billede sort hvidt i Photoshop ( så kan streamline bedst læse informationerne) og så gemme det og åbne det i streamline, trykke på en knap og vupti så er billedet nu blevet til vektor grafik og du kan du redigere i det i illustrator.

For at få et godt resultat ud af Streamline er det vigtigt at have et billede med nok infornationer i, så et billede fra nettet får man tit ikke noget kønt ud af. Men det er sjovt at lege med. :)

Mvh Maris

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 20-09-04 19:22

Hej Maris
Er du sikker på, at det kan lade sig gøre gennem streamline. Det var en streg, hvor farven tonede ud, det var ikke et element, med 100 % fyld.
Jeg har ikke længere problemet med den pågældende opgave, da det forlængst er overstået, men er selvfølgelig nysgerrig efter at få en viden om det, hvis det skulle kunne lade sig gøre.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : Maris

Dato : 20-09-04 20:26

Hej U_J

Ja, jeg kunne godt se at dit indlæg var lidt gammelt, men jeg tænkte det kunne godt være det stadig var et problem for dig. Nej, streamline kan ikke det der tone ud, det er kun til "fyldte objekter". Men godt at du fandt ud af det alligevel.

Mvh Maris

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 20-09-04 21:23

Hej Maris

Tak for din kommentar.

Hilsen U_J