/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DIGITALE VIDEOKAMERAER
Fra : cccf
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 22-06-04 09:29

Jeg er ejer af et SonyDCR - 8E
Men jeg kunne godt tænke mig at spørge om der er nogen der har erfaring eller ved noget om optisk billedstabilisator, og 3CCD og opløsning.
Jeg tænker på det rent billedkvalitetsmæssige .
På min Sony har jeg digital billedstabilisering og en opløsning på 800000
når der tales om 3CCD skriver de opløsningen er på 3X4000 eksv.
hvordan sammenligner jeg det med mine 800000.
TV har en opløsning som man jo ikke kan lave om på får man så noget ud af at have et kamera der har en opløsning der er større end TV ?
Og så er der den optiske billedstabilitet , vil det sige at når man ryster på hånden vil billedet så hele tiden stå skarpt til fordel for den digitale billedstabilitet ?.
Det korte og det lange, vil jeg få bedre billede med et kamera med 3CCD og optisk billedstabilisering ??
Det var godtnok noget af et spørgsmål, men jeg syntes jeg for villedende eller mangelfulde svar i foretningerne. jeg vil også meget gerne have henvisninger der omhandler disse spørgsmål.
Venlig hilsen
cccf

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-04 16:33

jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål men se her.
Med et 11x zoomobjektiv som dekker alt fra vidvinkel til supertelefoto, er Canons siste profesjonelle “hvitlinse” designet for profesjonelle fotografer som ønsker å begrense objektivskiftene og fotobagens vekt. Med optisk bildestabilisator (IS), høy hastighet og stillegående autofokus, leverer dette suverene objektivet det andre modeller bare kan drømme om…
Optisk Bildestabilisator
Canons anerkjente optiske bildestabilisatorteknologi (IS) kompenserer for ca. tre trinn uten merkbar økning av bildeskarpheten. Dermed blir håndholdt fotografering mulig i enormt mange situasjoner, og du slipper å dra rundt på et stativ. Betydelige bevegelser i en retning tolkes automatisk som bevisst panorering. Korrigeringen stoppes i den relevante retningen, og dermed forhindres retur-rystelser.
Set her : http://www.canon.no/navigator/webprod10.nsf/0/E45D87441B288C76C1256E7D002DD512?OpenDocument

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 12:36

Tak for svaret emesen.