/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nødvendigt med XP SP1, uden internetforb~
Fra : Kinajumjum
Vist : 382 gange
25 point
Dato : 22-06-04 00:11

Jeg har installeret et ekstra XP oparativsystem på min harddisk.
Systemet skal udelukkende bruges som musikstudie, og skal derfor kun køre musik-software - og intet andet.
Jeg har derfor så vidt muligt fjernet alt Internet Explorer, Netværk, Virusscanner, internetforbindelse, osv.

Spørgsmålet er om det nu er nødvendigt at opgradere til SP1? Jeg husker at mit andet styresystem blev hastighedsmæssigt berørt af opdateringen.

Indeholder SP1 kun "sikkerheds updates" (til netværk, logon, osv), eller er den generelle stabilitet i XP betinget af opdateringen?
Bør jeg installere den på mit "musik-styresystem"? (Jeg har SP1 som fil, og behøver altså ikke gå på nettet for opdateringen).

Hvad med andre opdateringer på Windows Update? Bør jeg installere dem?

Eller vil jeg fint kunne optage og redigere lyd på det "oprindelige" Win XP?

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 35 point
Dato : 22-06-04 00:17

Hvis du ikke bruger den anden udgave af xp til at komme online, eller modtage mails, ja så er der ingen grund til at installere noget yderligere.

SP1 pakken er en næsten ren sikkerhedsopdatering, så igen, hvis du ikke skal online er der ingen grund til at installere denne, eller nogen af de andre sikkerhedsopdaterinfer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-06-04 10:32

SP1 har også nogle drivere og opdateringer til godkendelse af nyere drivere.
Sp1 findes på CD hos Alt om Data (bladet) og kommer så vidt jeg har hørt også til uregistrerede udgaver.
Emesen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-06-04 10:37

Hejsa

her er lige en liste, hvor du kan se hvad der er i SP1
hvor det klart oplyses det ikke kun er sikkerheds opdateringer.....

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsupport%2fServicePacks%2fWindows%2fXP%2fSP1FixList.asp

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-06-04 11:29

Men hvis man KUN skal bruge partitionen til det ENE formål, med musikstudie, er det nu ikke nødvendigt med nogen opdateringer.

Godkendelse af svar
Fra : Kinajumjum

Dato : 30-06-04 01:41

Hmn.. den er got nok svær; det ser ikke ud til at I er helt enige.. og jeg har ikke selv kunne finde frem til et sikkert svar, på om det er nødvendigt at installere SP1, eller ej.

Jeg vil i første omgang undlade at installere SP1. Hvis jeg senere støder på problemer, skal jeg nok vende tilbage. Tak for dit svar, ellebye.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-06-04 08:16

Jeg giver dig ret, men det virker ulogisk at en harddisk der ikke direkte er opkoplet på internettet, hverken via mail eller på nogen anden måde, skulle kunne blive inficeret af virus, så skal den være "håndbåren" eks. via en diskette.

Men du kunne i ro og mag bestille en sikkerhedspakke hos microsoft, i form af en cd. Den koster ikke noget, og det tager kun ca. 2 uger at få den, så kan du altid gøre op med dig selv om du vil installere sp1-pakken.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 30-06-04 12:00

>>(Jeg har SP1 som fil, og behøver altså ikke gå på nettet for opdateringen).

Min bekymring vedrører på ingen måde virus. Jeg har jo iøvrigt viruskiller kørende på min anden partition.. jeg kan jo sætte den til at scanne partitionen m stand-alone styresystemet en gang imellem, det må da være en mulighed?

Jeg er ene og alene bekymret for om SP1 indeholder opdateringer til SELVE (de centrale dele af) styresystemet.. (altså RPC, og andre vitale processer), der kan have indflydelse, når jeg optager musik.