/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
omdreningstæller til suzuki k50
Fra : mikkelgj1
Vist : 314 gange
216 point
Dato : 21-06-04 22:56

hvordan skal det tilsluttes? evt ledningsdiagram..?* dette spørgmål er 216point værd så jeg vil gerne have en meget precis vejledning.. det skal bare virke :D på forhånd tak........... Mikkel Jensen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 226 point
Dato : 21-06-04 23:57

Det kommer helt an på, hvilken omdr.tæller du har købt, men det skal selvfølgelig være en 6Volts.
Knallerten er jo ikke født med omdr. tæller, så du skal sikre dig at alt er monteret rigtigt, en lille fejl og den fiser af, før du når at sige hov.
Du skal have batteri og ensretter, og en finsikring monteret.
Batteri fordi spændingen ikke må stige væsentligt over 6 volt.
Ensretter fordi strømmen kun må løbe en vej gennem omdr. tæller.
Finsikr. fordi omdr. tælleren skal beskyttes, hvis du laver fejl.
Så kan du bruge en omdr. tæller fra Yamaha FS1, og følge det diagram og vejledning der er i THansen kataloget for denne knallert.
Det vil være alt for omstændig og "farligt" at skrive en forklaring herinde.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : mikkelgj1

Dato : 22-06-04 20:08

Tak for svaret pallebhansen.
            som jeg har sagt før er du den bedste.. :´D tak mange gange..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-06-04 23:33

Jo tak, men den bedste findes ikke, man ved nogle ting, men der vil altid være noget man ikke ved, specielt helt nyt, som man ikke lige har fod på. Ha ha

VH Palle Hansen