/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
lakering
Fra : qwedsazxc
Vist : 329 gange
50 point
Dato : 21-06-04 19:09

jeg har en knallert som jeg gerne vil have lakeret om

hvordan skal det gøres

og hvad skal bruges

er det noget men selv kan gøre

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-06-04 19:17

Det er et meget stort arbejde, specielt hvis stellet også skal males.
Alt skal fjernes og skilles ad: Motoren skal af kabler, håndtag, tank, hjul, skærme mm.
Og når alt er fjernet, skal al fedt, olie osv. fjernes. Alt skal slibes med fint sandpapir, buler og ridser skal spartles og de spartlede steder slibes.
Og du vil aldrig opnå en så god lakering som ved en automaler.
Så jeg vil foreslå, at hvis du først har fjernet alt, så er de sidste penge givet godt ud til automaler.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : per9053

Dato : 21-06-04 21:49

Hvilken knallert er der tale om? Og hvordan er standen på den? (Rust buler. mm.)

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 21-06-04 22:15

peugeot som er i plastic

så der er ikke noget rust

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-06-04 22:24

Man kan selvfølgelig også bare afmontere frontskjolde, sideskjolde, og nøjes med at male dem.
Hvis man vil gøre det selv kan man bruge spray maling fra thansen, men plastdele skal have en plastgrunder først efter de er slebet. Derefter flere lag maling, og der sluttes af med flere lag klar lak, men stadig kan det ses at det ikke er en prof. der har udført det, da du ikke har tørreovn mm.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : bumsbabs

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-04 22:33

Ja resultatet vil blive pænest hvis en prof gør det, men hvis det kan da bestemt gøres pænt alligevel... Du kan jo prøve med denne guide: http://forum.kein-angst.net/viewtopic.php?t=20
Mvh Steffen

Godkendelse af svar
Fra : qwedsazxc

Dato : 22-06-04 13:05

Tak for svaret bumsbabs.