/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hudorme
Fra : beckski
Vist : 1189 gange
50 point
Dato : 21-06-04 16:29

Hejsa

hvordan holder man effektivt ormegården nede??
creme?
gel?
ansigtsmaske?

jeg har tjekket: http://www.kandu.dk/dk/spg/32583 - men synes ikke jeg fik svar.

nogle nye tiltag??

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 16:46

Som hos kosmotologen. DAMP..
Kog en gang vand - et håndklæde over hovedet, og sid så i ca.10.min med ansigtet over dampen..

Efterfølgende klemmer du så "ormene ud", og faktisk har Tea-tree olie (den koncentrerede) en god effekt på disse hudorme..

Pøj-pøj

Kommentar
Fra : jilianda

Dato : 21-06-04 17:18

Haløjsa !!

Øhh... prøv lige med vand og sæbe HVER DAG !!!

Held og Lykke !

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 17:19

julianda, er gjort, gøres dagligt, 2 gange

og J-lo... troede lige du anklagede mig for at have DAMP

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 17:25

Ikke et ringe forslag. Sæben virker nemlig udtørrende, hvilket har en gavnlig effekt på hudorme, som jo er dannelse af talg på grund af en for fedtet hud (og hormoner).

Alt make up (hvis du er pige) skal være uden olier, da det vil forværre tilstanden. Sol og solarium har ligeledes en gavnlig virkning, men desværre findes der stadig ingen mirakelkur mod netop hudorme.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 17:30

Har du mod på aromaterapi, så har du her et forslag. Man kan jo blive desperat
http://www.webwitch.dk/Aromaterapi/hudproblemer.htm

Sorry det med DAMP..tror ikke du fejler noget DET.-)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 17:32

Vand og sæbe . hudorme er snavs og fedtstoffer der sætter sig i hudens porer i modsætning til "bumser" der er urenheder der kommer indefra.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 17:34

Ikke fordi jeg tror du ikke allerede har søgt på problemet, men du får lige et par links med på vejen.
http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/artikel?cx=702&id=7639
http://www.netdoktor.dk/medicin/skema/hudoghaar.htm

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 17:53

ja... problemet med links'ne er at alle præparater der er EFFEKTIVE og er lægemidler samtidig er receptpligtige og eller kun må ordineres af speciallæger!!

vil have noget effektivt uden recepter!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-06-04 17:54

Biotherm har en serie der hedder biopur som hjælper med dette. Først bruger man rensegeléen, så skintonic (fjerner lige de allersidste urenheder) til sidst er det meget vigtigt at afslutte med dagcremen, som fugter huden uden at fedte....hvis man bare bruger vand og sæbe, så udtørrer huden og og så vil huden selv gå i gang med skabe fugt (fedte)- af den forkerte slags!!!!
Et par gange om ugen kan man også bruge Christys face mask (fåes i bilka og matas) Den med cucumber er rigtig god...

Held og lykke

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 17:56

jamen 888, svarer produktet ikke bare til garniers/l'oreals serier ... sådan lyder det og de virker ikke.....

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 17:57

Så prøv med Australian Tea Tree Oil. Det virkede for mig, da jeg en kort overgang selv sloges med med de skide "orme"

Det kan da ikke skade at prøve

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 17:59

smører man bare olien på huden, så? og lader den virke ?? eller ??
hvor får jeg fat i det???

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 18:04
Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 18:09

Du kan osse få det i matas, på apoteket og i helsekostforretninger..
Læs hvad der skrives om den lille risiko for allergi for produktet..Der er lavet en undersøgelse, som du kan læse om her.

http://www.australianbodycare.dk/abdk/kliniske-undersogelser.htm

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-06-04 18:29

jamen 888, svarer produktet ikke bare til garniers/l'oreals serier ... sådan lyder det og de virker ikke.....

Nej bestemt ikke....har selv prøvet stort set alt på markedet, men biopur er det eneste der har kunnet holde det nede....har brugt det de sidste 8 år ca. Men du skal lige give det lidt tid til at rette op på hude, men så virker det til gengæld også....
Og som de andre skriver, så er tea tree oil også genialt!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 18:32

888, hvad er virkningstiden, før jeg ser resultater ???

Kommentar
Fra : jilianda

Dato : 21-06-04 20:37

Hmm ! Lad være med at investere i alle de dyre produkter, stadigvæk, VAND OG SÆBE, og så selvfølgelig, en god fugtigheds-creme, en til en 30-40 kroner. Solarie et par gange om ugen gør også underværker, også på dit velvære, ihvert tilfælde gør det på mit, AHHH !!!
Ciao...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 20:40

Tea tree oil er godt mod mange ting, men det anbefales ikke at bruge i ansigtet p.g.a. stor risiko for eksem og udslet.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-06-04 20:41

Du vil kunne mærke lidt forskel hver dag, men det tager vel 1-2 mdr. før der er rettet op på balancen.....men man er nød til at bruge det HVER morgen og aften. Jeg havde svær acne og div. da jeg jeg startede på det, men har fået styr på det OG jeg har ingen ar overhovedet.
Desværre findes der ikke rigtig noget mirakelmiddel, men man kommer langt med tålmodighed
Hvis du vælger at bruge tea tree oil (som er rigtig godt), så husk at det ikke kun gælder om at udtørre huden, men lige så meget om at tilføre den rigtige fugt, så huden ikke har behov for at skabe fedt.....Biopur's indeholder hvidt ler som virker matterende......

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-06-04 20:43

Ang. sol og solarie.....så er det korrekt at det udtørrer, men hvis man overdriver har det den helt modsatte effekt...huden vil begynde at fedte meeeget mere.....en gang i ugen synes jeg selv virker fino.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 20:58

Beckski, acne og hudorme er ikke helt det samme . Acne er bumser, og det 888 anbefaler er mod bumser og hud der er ude af balance. Du skal bare sørge for at rense huden enten med mild sæbe og vand eller også rensevand og pleje med en creme der ikke fedter.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 21:10

Jamen Dova, hvad skal Beckski gøre, hvis ikke det er nok til at holde hudormene i bero? - du kommer ligesom ikke med andre forslag end vand og sæbe, og det HAR Beckski fortalt, at hun praktiserer to gange dagligt uden at hun opnår den ønskede effekt. Som jeg læser spørgsmålet, har Beckski efterspurgt et produkt (der ikke kræver reccept), fordi hun ikke kan få styr på sin hud blot med vand og sæbe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 21:20

Jamen det ændrer altså ikke på, at hudorme skyldes affaldsstoffer der aflejrer sig i hudens porer UDEFRA og hvis alm. vask ikke fjerner dem, må hun som jeg også skrev, prøve noget rensevand, skintonic eller lign. . Det bedste til at få porerne i huden til at åbne sig er enten damp eller varmt vand og derefter MEGET forsigtigt prøve at trykke eller klemme ormene ud. derefter en gang kold vand for at få huden til at trække sig sammen FØR creme smøres på, da man ellers selv fabrikerer lige så mange nye hudorme igen med cremen.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 21-06-04 21:43

Tea Tree Oil findes altså osse som renseprodukter til ansigtet Rigtigt at man skal være opmærksom på, at der er en LILLE risiko for allergi, men når hudlæger tør anbefale det, tror jeg ikke man går helt galt i skoven ved at forsøge.

Iøvrigt er det et 100% rent naturprodukt, og fremstilles på baggrund af økologiske principper, og i modsætning til mange andre antiseptika, kan det bruges dagligt
uden at genere den naturlige bakterieflora og cellevækst i huden.

Hvad Beckski skal vælge er helt op til hende, blot vil jeg fortælle, at min hudlæge anbefalede mig at prøve det, og at resultatet blev flot.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 22:38

Selvfølgelig er det op til Beckski hvad hun vil vælge. Og jeg bruger såmænd selv tea tree oil, men ikke i ansigtet og det er fordi der er advarsler mod det på emballagen, Man skal heller ikke bruge det hvor der er sår.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-06-04 01:08

ok, hvorfor skulle allergi udvikles særligt i ansigtet og ikke andre steder??? jahh hmm måske er det fordi det er grimmest/mest synligt i ansigtet og derfor ikke anbefales der!

dernæst... gad vide om jeg er en "hun" eller en "han" ... pludselig blev det kønsbestemt

og ja, jeg har prøvet div. tonic's/hudvand

og 888, er du lige færdig med puberteten?? for du lyder som en der kunne have haft glæde af et besøg hos lægen med efterfølgende tetracyklinbehandling....

J-lo ... du er sej!! Jeg vil prøve lidt tea trea oil, og så se ... håber du kan tåle at vente på point... skriv gerne en mail til mig: densoede@hotmail.com < du er mega sej og jeg vi snakke med dig ''

beckski

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-06-04 07:59

"Beckski, acne og hudorme er ikke helt det samme . Acne er bumser, og det 888 anbefaler er mod bumser og hud der er ude af balance. Du skal bare sørge for at rense huden enten med mild sæbe og vand eller også rensevand og pleje med en creme der ikke fedter."
Og hvordan er det anderledes end det jeg foreslår? Jeg nævner bare et mærke jeg ved virker...(skrev og acne og DIV.!)
Og nej, er ældre end beckski tror.......

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-06-04 08:00

(og skrev ance og div.)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-06-04 13:39

Beckski du må meget undskylde hvis jeg kom til at kalde dig "hun" og du så ikke er det. Men angående spørgsmålet om hvorfor ansigtet er mere udsat for eksem og allergi,så er det nok bare fordi huden der er mere sart end andre steder på kroppen.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 15-11-04 12:27

j-lo ..... tea trea oil er da en forfærdelig ting - ubehagelig olie og ubehagelig duft.....

du skrev aldrig til mig.....

andre forslag - som virker lidt hurtigt....