/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjernelse af Røglugt i stof !!!!!
Fra : tempra
Vist : 7854 gange
100 point
Dato : 21-06-04 16:03

hejsa....

Er der nogen der ved hvad jeg kan fjerne røglugt med..????

skal lige sige, at det er blevet vasket... men der er nogle ting jeg IKKE kan få i vaskemaskinen...

nogle gode råd ????

mvh TemprasLamse

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-06-04 16:17

Det er meget svært at fjerne. Også selv om van vasker det. Da min mor døde, fik jeg nogle puder. Selv efter 1 år lugtede de, og jeg sved dem ud. I tidernes morgen kunne man få noget, jeg mener det hed X-it. der skulle tage lugten, men jeg syntes ikke det hjalp.
Torben

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-06-04 16:19

Det foresvæver mig, at ham Leth har et tip med at stille en flad skål med eddike i samme lokale (tæt ved) et stykke tid, men om det virker ved at lamme næseborene ellr rent faktisk gør noget ved sagen, aner jeg ikke. Men eddike er godt til at fjerne ilde lugt i andre sammenhænge, så mon ikke?

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 21-06-04 16:30

Torben... ja så kan jeg jo ik bruge det til noget..*SS*

pbp_et .... er prøvet... hjalp ikke heller...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-06-04 16:32

Hvis det er noget, der kan tåle at få noget vand, kan du tage en sprayflaske og hælde en blanding af eddike og vand i den, og så "bestøve" stoffet. Eddiken tager den dårlige lugt. Ellers er der ikke andet end at prøve Febrize (eller hvordan det staves) eller lign.. Men det har selv en kraftig parfumeret lugt det første stykke tid.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 21-06-04 16:33

kan lige sige... det er ik røg fra smøger... det er efter en brand ...sorry...glemte lige at skrive det på... men det er altså efter brand.... sorry sorry

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-06-04 16:36

Alt er prøvet,intet hjalp(mig selv),smid det ud,er mit bedste råd.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 21-06-04 16:38

Keldd....... okay... men nu har vi en del sm udstyr.... som er betrukket med stof..og det skal IKKE smides ud..

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 16:39

nej det virker ikke....!!!

rodalon/benzalkonium chlorid

0,5 % vandig opløsning, .... 2 timer med jævnlig vridning, bevægelse etc.

så er det væk!!

beck

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 16:41

Generelt er 0,5% godt til fjernelse af al lugt og drab af svanpe/bakterier

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-06-04 16:45

Det med at sætte en skål med eddike, for at tage lugten af tobaksrøg virker!

Man kan jo bare sætte den op på en hylde eller et skab.

Prøv det - der blir' langt friskere..... ;-D

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-04 17:38

Røglugt er næsten umulig at fjerne hvis det er røg fra brand og ikke bare tobaksrøg. Efter en husbrand var vores ting ved et service firma og blive specialrenset, men lige så snart der blev varmt i møblerne eller kropsvarme i tøjet, kunne man lugte røg, og det hele blev smidt ud tilsidst.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-06-04 18:45

Tempra,nu ved jeg ikke hvad det er for noget sm udstyr du har,men du kan vel få skiftet stoffet,
for lugte vil det altid gøre,mere eller mindre,hvis du beholder det gamle.
Den lugt fra en brand er der ikke noget at stille op med,bare jeg tænker på det kan jeg lugte det,så er det ligemeget hvor meget Rodalon, Atamon, og hvad hved jeg, man forsøger sig med.
Noget andet er at jeg har ondt i armen,af at klippe den satans hæk,men det lugter i det mindste ikke.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 21-06-04 21:49

Jeg lader spørgsmålet stå et stykke tid og se hvad der kommer, men jeg siger forløbig tak til alle besvarelser
VH Tempra

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 22-06-04 07:54

Man kan få noget tæpperens i pulverform, som (vistnok) bruges uden vand - har du prøvet det? Måske kunne det hjælpe.
Hilsen ElseR

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 22-06-04 20:19

ElseR.... nej det har vi ikke....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-06-04 22:39

Det bedste tæpperens jeg nogensinde har prøvet - og jeg har prøvet et utal - er SOS tæpperens fra Haggerty. Det kan fjerne selv parakitlort, som ingen andre havde kunnet fjerne. (Rigtig dejligt grønt) Første gang jeg gav det SOS forsvandt pletten næsten. 2. gang forsvandt den fuldstændig. Det er meget muligt, det også kan tage lugten af brand, men jeg ved det ikke. Men effektivt, det er det. Vi købte det i et byggemarked.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : pennerup

Dato : 26-06-04 23:49

der findes nogle ensymbaserede lugtfjernemidler, som nedbryder lugtpartiklerne prøv at henvende dig hos ISS skadeservice de ved nok mest om den slags problemer.

Samme tider kan det lade sig gøre at fjerne dårlig lugt ved dybfrysning, jeg er dog ikke sikker på om det hjælper med brandlugt.