/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cz mounted image problem
Fra : Andreas1982
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 21-06-04 13:42

Jeg har counter strike: condition zero, som jeg gerne vil kunne spille fra min computer uden at have cd1 i, for ikke at slide på disken.

Jeg har forsøgt at oprette er virtual drive og mounte imaget derpå, med Alcohol 120%, med det resultat at jeg får denne fejlmeddelelse "Disc emulation conflict"

Jeg bruger WinXP, 2.8Ghz, 512RAM og et Radeon 9600 med 256 RAM.

Med venlig hilsen
Andreas

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-06-04 13:49

hej
kan du ikke bare tage en kopi af disken og så beholde org. skuffen
ole

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-06-04 13:51

Det var lige så meget for at jeg kunne høre en cd samtidig.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-06-04 13:53

hej
ok så melder jeg pas
ps.bruger du ikke lyden fra spillet
ole

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-06-04 14:10

Nej.
Drevet spinner bare op for at kontrollere at cden er der, men efter det er det totalt inaktivt.

Ved at der i andre programmer er en mulighed for i registreringsdatabasen er en mulighed for at deaktivere kontrollen ved at sætte en værdi til 0/1, men ved ikke hvor i dette tilfælde.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 03:01

Hvis du installere steam kan du spille uden cd. Så skal den bare lige kontakte serveren inden du kan spille.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 09:30

Jeg har haft steam inde, men jeg kunne ikke finde ud af at sætte det ordentligt op, så om det er rigtigt at man kan slippe for cden skal jeg ikke kunne sige.
Er der virklig ikke en mulighed for at mounte imaget på en anden måde?

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 14:00

Jeg spiller selv cz over steam og skal ihvertfald ikke have cd'en i når jeg spiller. Så om det er rigtigt at man kan slippe forcd'en det kan jeg sige dig. Min cd ligger ihvertfald i et helt andet rum når jeg spiller cz

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 14:41

Kan du ikke lige forklare mig hvordan du har sat din steam op?
Jeg spiller kun mod bots, da jeg ikke gider at gå online, men kan da godt aktivere det for at slippe for cd.

Accepteret svar
Fra : petermadsen81

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-04 14:56

jeg installerede steam og så var der en eller anden menu enten i steam eller cz hvor man kunne vælge at implemtere cz i steam og så konventere den alle filerne og ligger dem over i steam mappen...

Når du spiller via steam får du også automatisk alle opdateringerne... og der har været nogen flotte grafik forbedringer i forhold til dem der ligger på cd'en..

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 15:59

Jeg lavede en ny installation af hele skidtet og konverterede filerne ind i Steam og tog den anbefalede mulighed med at rydde op i den gamle mappe med cz, men når jeg nu vil spille går jeg ind i steam og vælger games og condition zero, der er blevet farvet guldfarvet.
Den siger så at den opdaterer spillet men 5 sekunder efter får jeg en melding om at spillet ikke er tilgængeligt midlertidigt og at jeg skal forsøge igen senere.
Nu har jeg forsøgt 4 gange med det samme resultat.

Hvad gør jeg anderledes end dig?
Min cd-key gik lige igennem kontrollen og konverteringen var succesfuld.

Jeg forstår ikke det her.....

Andreas1982

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 16:26

hmmm testede lige mit stam og det viker udemærket... prøv og kig i formummet på www.steampowered.com det er nogen med en bin fil du lige skal slette og så køre det igen.

Du kan også prøve en anden ting

Hvis du højre klikker på det og vælger properties. skriver det så at det er opdateret og klar til at blive spillet?

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 16:33

Der står at der mangler opdateringer, men det kan jeg ikke komme til at få pga. den dumme besked....

Hvor i forummet ser du det med en .bin fil? Jeg kan kun se vrede indlæg over det samme problem.... S¤&#% da også noget mærkligt noget at sende en buggy version i handlen!

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 16:54

hmm kan du vælge at den skal "always keep update" inde i proberties ved cz?

Jeg tror jeg læste det med en bin inde boomtown.dk så... og det kan godt havde været i forbindelse med 1.6 men jeg er overbevist om at man kan gøre samme trick i cz

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 16:56

jeg fandt lige nogen der havde samme problem som dig derinde

Slet clientregistry.blob og opdatér.

Så skulle det virker

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 17:02

du skal måske genstarte indimellem....

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 17:03

nice pc du har ellers.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 17:39

Hehe! Jeg læste også det med clienregistry.blob og slettede den.
Jeg fik opdateret 7% indtil jeg fik den samme meddelelse igen.

Tak skal du have ;) Den er også helt ny, men imorgen kommer der en pakke med 512MB ekstra RAM, så jeg kan få lidt juice ind i den.

Tror bare at jeg installerer på nprmal vis igen - det her har jeg sgu ikke tålmodighed til - så er jeg ligeglad med hvor flot grafik det er.

Du får points.

Venlig hilsen
Andreas1982

Godkendelse af svar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 17:39

Tak for svaret petermadsen81.

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 22-06-04 17:56

Det var så lidt Er gald for at kunne hjælpe har tit fået hjælp herinde selv...