/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt Mazda 626
Fra : minila
Vist : 573 gange
50 point
Dato : 21-06-04 12:05

Er der nogen, som har erfaring med en Mazda 626 1,8 fra 1992 (1993 model)? Jeg tænker på, om der er noget specielt man skal være opmærksom på ved køb af sådan en bil (rust, motor, gear o.l.).

Hilsen Minila

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-06-04 12:12

Rust i de bagerste fjedertårne kan være et (alvorligt) problem (men et par nye koster ikke meget hos eks. Højers Autodele)...hvis du selv kan montere disse?!
Ellers er MAZDA'en en OK bil med mange gode km. selvom res.dele-indexet er lidt højt (>130)

Held og Lykke!!!
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-06-04 16:01

Der er et postordrefirma i Kolding, som sælger dele til Mazda - af fortrinlig kvalitet. Og ellers er der Biltema, men de tager en formue for at sende stumperne. Biltema har butikker i Næstved og Helsingborg. Jeg kan anbefale bilmærket, selvom bremsecaliprerne kan hænge foran, hvis de aldrig er blevet gjort rent på glidestængerne (det var tilfældet på min 2,0 '86, da jeg købte den. Den årgang havde også noget grimt med udgangsstudsen fra benzintanken, men en helt ny tank var til at købe for rimelige penge i Kolding.
mvh
pbp
PS. På Statens Bilinspektions hjemmeside kan du se statistik over forskellige bilmærkers hyppigste fejl, så hvis du kender registreringsnummeret på den, du vil købe, kan du bare knalde det ind, så får du en liste over, hvad den model er blevet anmærket for.

Accepteret svar
Fra : Svensson

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-04 16:01

Hej!

Jeg går udfra at det er den "Runde" model du mener når du skriver 92/93 model.

På modellen før skulle man være meget ops. på tårnene, men det skulle være rettet i den model der kom i 92.

Tilgengæld har jeg set på en del af den årgang at de ruster i hjørnstolperne ved forruden.

Men ellers virker de til at have fået bugt med diverse rustsygdomme.

og motormæsigt er de "næsten" ikke til at slide op.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-06-04 16:07

Gå ind på www.bilsyn.dk´og klik på "din bil", tast nummeret ind. Så får du under "Top ti" serveret alle de værste fejl.

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 13-07-04 16:17

Tak for svaret Svensson.