/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Batteri tid på HP photsmart 945
Fra : Krassus
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 20-06-04 23:39

jarh det er sku et meget fedt kamera kan alle mulige fede ting, men der er bare INGEN batteritid på, er der en måde hvorpå man kan disable det indre ur, eller forlænge batteritiden ???

Kræsser

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-06-04 08:37

Hvad mener du helt præcis med "ingen batteritid"? Tænker du på hvor mange billeder det kan tage med et sæt batterier?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-06-04 09:02

Du bruger vel den anbefalede batteritype.
Og genopladelige givetvis.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-06-04 09:45

Citat
Camera has a maximum steady state power consumption of 8 Watts (1300 mA @ 6.2 Vdc).

Power sources include:

4 AA batteries (4 non-rechargeable AA batteries included) or optional HP AC power adapter. Acceptable batteries include photo-lithium, ultra or premium grade alkaline, or rechargeable NiMH. NiMH batteries can be recharged in the camera using the optional HP AC power adapter or HP camera dock.

Recharging in camera with the optional HP AC power adapter or HP camera dock (100% in 15 hours).

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 21-06-04 11:35

Køb sony cybershot batterier (2100 mA genopladelig) så skal du bare se

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 21-06-04 12:14

jeg mener at, der kører et indre ur, ligesom på fx din video maskine, det her indre ur, sluger alt strømmen fra ens genopladelige batterier på ret kort tid, det er ikke fikst at det ur skal køre hele tiden, så det kunne være rart om man kunne slå det fra ???

K

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-06-04 12:19

Krassus du har fået en skør ide i hovedet.
Læs vejledningen nøje, der står ikke noget om et indre ur.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-06-04 12:20

Det ur bruger altså ikke megen strøm!!! Der må være "andre strømtyve" som bruger batteriet!!! Jeg har et HP 850 og kan tage omkring 85 billeder (og ca det samme med mit HP 320) på en opladning med mine 4stk. 1700 mA batterier....og som Henrik7500 siger: få dig nogle batterier med noget "power" i, så skal du se!!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 22-06-04 14:42

jah fedt!

1.
Teil Luk røven, har du intet konstruktivt at sige så la vær at komme med en kommentar
2.
Jeg mener bare at det ikke kan være rigtigt at man efter at have sat sine batterier i, og i øvrigt IKKE bruger kameraet, kan se at der pludselig kun er ½ fuld batteri i kameraet.... hvis det ikke er uret, som jeg mener det er hvad er det så ??

K

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-06-04 08:13

Det kan godt være at din batt.indikator viser ½ power, men det er ikke nødvendigvis et udtryk for at den er nede på ½ strømbeholdning. Har du prøvet bare at tage nogle billeder når den viser ½? Det har jeg gjort mange gange med mine, og jeg kan ofte tage mange billeder inden den viser "Too low battery to show preview" i displayet. Og har den så ligget "og hvilt" sig lidt kan jeg tage yderligere 5-10 billeder inden jeg oplader batterierne.
Det virker som om at batterierne nogle gange skal "vækkes" når kamaraet ikke har været i brug et stykke tid.

Mvh
Palle