/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Akkorder til 'Drømmer jeg?' med Johnny D~
Fra : tobiasr
Vist : 6041 gange
111 point
Dato : 20-06-04 21:46

Hej allesammen,

Jeg vil høre, om der er nogen, der har fundet ud af akkorderne til Johnny Deluxe og Anna Nordells "Drømmer Jeg?"?

Det ville være rigtig lækkert, for den sang er jo helt kanon!

Kommentar
Fra : jakobtn

Dato : 22-06-04 19:16

Hey!

Har selv sat øre til sangen og har akkorderne. Dog ikke b-stykket. Det er en kanon sang:

Vers:
| F#m | E | D | A | E | Hm | x2

Bridge:
| Hm | D | Hm | D | Hm | Hm |- (kør bassen op i C)

Chorus:
| C#m | A | E | H |

Det var så sangen undtagen lige B-stykket...

Hilsen Jakob

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 23-06-04 18:59

Hej Jacob,

Det ser ud som om du har forsøgt dig med en bas...
Jeg er interesseret i, at kunne spille den på keyboard, og der lyder det ikke så godt.

Kan du evt. sætte dem ind med teksten?

Mvh. Tobias

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 23-06-04 18:59

Hej Jacob,

Det ser ud som om du har forsøgt dig med en bas...
Jeg er interesseret i, at kunne spille den på keyboard, og der lyder det ikke så godt.

Kan du evt. sætte dem ind med teksten?

Mvh. Tobias

Kommentar
Fra : jakobtn

Dato : 24-06-04 12:41

Hej Tobias,

Det er keyboard akkorder. Så jeg ved ikke om du skriver keyboard akkorder anderledes, end jeg gør?

Jeg har spillet keyboard i snart 7 år, og har et godt gehør, så 9 ud af 10 sange gør jeg med ørerne. Så det med at sætte teksten ind med akkorderne, kan jeg godt prøve, men det bliver måske ikke 100% korrekt...

Giv mig lige en dag eller to, så lægger jeg den ind.

Hilsen Jakob

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 24-06-04 18:42

Hej Jacob

Tak skal du have, det er helt fint.

"(kør bassen op i C)" - Hvad mente du med det?

Kommentar
Fra : jakobtn

Dato : 25-06-04 10:34

Hej Tobias,

At "køre bassen op" i C, betyder at venstre hånds tommelfinger og/eller lillefinger (hvilken finger du nu end bruger som bas!) køres op i C fra H'et. Altså:

| Hm | og så istedet for at bassen ligger på H "køres den op" i C.

Det kan også skrives på en anden måde, der måske er nemmere:

| Hm | Hm/c |

Hvis du har en sangbog, vil du lægge mærke til at det står sådan i sangbogen...

Hilsen Jakob

Kommentar
Fra : Hr._Forklaede

Dato : 25-06-04 14:25

Det er noget af det rigtige i hvert fald... Lyder noooogenlunde på guitaren, men tror der skal leges lidt med noget 7 eller mol eller et eller andet... :) har selv prøvet, men synes den er svær!

Kommentar
Fra : jakobtn

Dato : 25-06-04 20:13

Hey,

Det er rigtigt nok at der skal noget 7'er eller et eller andet på. Det lyder ikke helt korrekt.
Må lige slå et par tangenter an før det lyder korrekt. Skal nok skrive når jeg har fundet ud af det.

Tager på ferie fra på tirsdag og tre uger frem, så der kan jeg ikke lige arbejde på det...

Kommentar
Fra : stigito

Dato : 07-07-04 16:52

Hallouw,

Godt lyttet af, jeg er næsten enig! Akkord nr. 2 i verset skal være C# i stedet for E sådan som jeg hører det...

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 26-07-04 12:59

Jacob, har du glemt mig?
:)

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 27-08-04 18:40

Juhuuu :-/