/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Tunsæt til maxi
Fra : Emil6
Vist : 776 gange
20 point
Dato : 20-06-04 18:54

Hej!!!
Jeg har total renoveret en maxi(Det store sæt fra Thansen), og der er kommet et membran tunsæt på (45mm cylinder, 15mm bing karburator, biturbo udstødning.) Til at starte med, da den var blevet renoveret kørte den godt de 60km/t. Det gør den stadig... Men den burde køre 85-90km/t med det sæt... Man kunne godt starte den, da den var varm for et par uger siden... Men nu kan den slet ikke starte når den er varm (Den skal først stå og blive kold før den kan igen.) Den kan heller ikke stå i tomgang... Hvad kan det være... Skriv alt hvad det kan være... På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Emil

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 20-06-04 18:55

Hvad er det fan noget med point??????

Kommentar
Fra : Nukke

Dato : 20-06-04 20:22

Drop det membran tunsæt, det er det værste lort. Har selv haft en masse problemer med det. Havde selv et 70ccm tun og den gik 100 km/t.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-06-04 21:55

1 når du tilkører skal du køre i blødt varieret tempo (ikke konstant, og kun sjældent topfart) og med 1-2% mere olie i benzinen, ellers fjerner den ikke tilkøringsspånerne.
Noget tyder på, at du har kørt med en lidt "fed" brændstofblanding, eller at du også giver choker ved "varm start".
Det sker der ikke så meget ver om vinteren, når det er koldt. (noget med luftens "tæthed"). Nu, hvor det er blevet varmere i luften, skal du justere til en tyndere brændstofblanding, (sænke nålen et hak, hvis der er sådan en i din nye karburator, eller dysse et trin ned).

Held og lykke

H-J

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 20-06-04 22:03

Hejsa.
Prøv nyhedsgruppen dk.fritid.knallert.
en Puch Maxi kommer vist ikke ind under mortorcykler.
Mvh
Beezer

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 21-06-04 14:56

den kører allerede på 3-4%

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 21-06-04 20:12

hey Emil det er det tunsæt du har valgt fra Thansen det er ikke særlig godt der er for mange sprejker så den suger falsk luft ind'
du skal hellere skifte til dette tun i stedet
cylle: http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=242326&cat_id=30742

Topstykke: http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=226309&cat_id=30742
eller: http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=226310&cat_id=30742

Kaburator: http://www.kreidler-service.dk/ItemDetail.asp?VareID=7083&ItemStart=&Level=

Udstødning: http://www.kreidler-service.dk/ItemDetail.asp?VareID=8403&ItemStart=

det skulde nok få din maxi til at næsten flyve (men husk når du tuner skal du huske at forsterke stællet for vi skulde nødigt have at du trak det skævt og kom til skade!!!)

Hilsen BOFFEL

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 21-06-04 20:27

Der er allerede forstærket stel... vil det sige at der er huller i cylinderen??? det er ellers et athena cylinder... ??? Men hvorfor kan den ikke starte når den er varm... nogle skriver dete er noget med kondensatoren... tak for hjælpen... hilsen e.n

Accepteret svar
Fra : BOFFEL

Modtaget 20 point
Dato : 21-06-04 22:13

jeg skal lige høre om det er en K ellr en P model du har ???

ja det lyder lidt underligt at en Athena skulde gøre det.. prøv at kigge på din indsugning, når den kører så skal du srøjte WD40 omkring indsugningen og hvis der kommer bobler eller andre usedvanlighedder op der hvor du sprøjter så er der huld..... men det kan også bare være at du skal dysse lidt op... det kan jo godt være årsagen at den ikke for nok benz når den kører...

men som du selv siger kan det godt være din kondensatore der spiller dig et puds...
og når du laver alrt dette så kig lige dinne pakninger efter..

Hilsen BOFFEL

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 21-06-04 22:23

det er en k model!!!

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 21-06-04 22:25

der er en rubrik der hedder: maxi vil ikke starte når motoren er varm... der står alt muligt andet kan det være noget af det!!!

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 21-06-04 22:28

hvor ser du denne rubrik???

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 21-06-04 22:31

du skal bare skrive puch maxi i søgefeltet

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 22-06-04 18:34

har fået den til at virke... det var bare kondensatoren der skulle skiftes... men tak for de gode råd.
hilsen e.n

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 22-06-04 20:58

ok.. husk lige at lukke dit spørgsmål ikk?

med venlig hilsen BOFFEL

Kommentar
Fra : Emil6

Dato : 22-06-04 21:48

hvordan gør man det.
hilsen e.n

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 22-06-04 23:31

du tager det svar som du synnes passer dig bedst og så trykker på det fælt der står vælg svar eller noget lignendene. (lige ovre datoen)

og så giver du det antal point som du føler passendene normalt det antal point som man har valgt til start og så dan lukker du det..

Godkendelse af svar
Fra : Emil6

Dato : 24-06-04 16:15

Tak for svaret BOFFEL.