/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Begrænse uploaden på en pc
Fra : petermadsen81
Vist : 535 gange
200 point
Dato : 20-06-04 15:20

Hej alle

Min kærste har lige fået et webcam... Fint for hende

Men når hun så sidder og bruger det har jeg en ping på 120 i counterstrike
OG DET DUR JO IKKE!!!!
jeg har en 2mbit/128 linie så jeg ved godt problemet ligger i uploaden.
Kan jeg installere et program på hendes pc så den max kna uploade med 4 kb?
Og hvis jeg kan hvilket?
Vi har forbindelse til adsl igennem en dlink di604 router men synes ikke jeg kan finde noget derinde der kan begrænse den ene linie. Kan jeg evt. sætte den op så den prioritere mit spil først og så overlader resten til hendes webcam? ved at priotere pakkerne til spillet? Hvis man kan hvordan gør man så det?
???

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-06-04 15:32

Jeg havde spurgt hos min udbyder...

Accepteret svar
Fra : clan30

Modtaget 210 point
Dato : 20-06-04 15:46

Her er et godt program til det.
Bruger det selv.

http://www.netlimiter.com/index.php?p=download

Clan30

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 20-06-04 15:50

Koster det penge?
optimale krav:
Gratis
Skjult så hun ikke ligger mærke til det

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 20-06-04 15:52

Jo, det kan du godt -- men prisen på sådan noget netværkssoftware er langt højere end at købe den STØRSTE forbindelse...

Jeg ville nok vælge i stedet at sætte opdateringsfrekvensen ned på det program der bruges til at sende billedet fra webcam'et -- (egenskaberne)....

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 20-06-04 16:01

programmet er messenger...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-06-04 17:10

Synd med et forholde hvor man ikke må vide Er det hende der betaler ?
Vælg kæreste eller counterstrike. . valget kan være svært

1.sæt webcams opdatering ned eller sæt opløsningen ned.

2.sæt upload op og download hos din udbyder, så holder prisen .

Et lille gratis pgm. til tjeck af up/download og forbrugslog på begge maskiner.
kan fåes hos http://www.analogx.com - http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm
sæt din egen lokal-ip som den laveste på routeren det gir dig højeste prioitet (tror jeg nok)
Må lige sige at http://www.analogx.com har mange fine gratis pgm.

3.sæt et ekstra netkort i din pc. og lad hendes gå derigennem. så er det dig der bestemmer.

Men stadig er det til din og hendes fordel at ændre hastighed hos udbyderen.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 20-06-04 21:30

Det er mig der betaler. Og hun sidder på min sekundærere pc men tror jeg har fundet et egnet program. en firewall der hedder netlimiter. Hun har heller ikke nogen firewall i forvejen. Det er gratis og man kan begrænse up/down

1. Man kan kun vælge imellem to opløsninger og den kører på den laveste

2. Har ikke råd til at købe højere upload. Synes 5160 kr. om året er rigeligt til internet

3. Hvis netkortet sidder i min pc er der sgu ikke meget gennemgang når den står slukket

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 20-06-04 21:30

du kom tættest på så du får pointne