/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
C&C Generals Zero Hour i netværk
Fra : edbhans
Vist : 659 gange
300 point
Dato : 20-06-04 12:17

Har lige prøvet at skulle spille dette spil i netværk. Vi kommer godt i gang; men efter ca. 1 minut får vi begge en fejlmeddelelse om noget med MISMATCH og noget mere, som vi ikke kan nå at se, og spillet afbrydes.

Vi kører XP home og XP Pro, indbygget firewall er slået fra begge steder, vi har selvfølgelig hver vores egen licens. Det er lige meget, om vi kører gennem router eller gennem switchbox uden om router.

Er der een, der har en knaldgod ide?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 20-06-04 16:47

der må være en forskel på hvad der er installeret på de 2 pcer dvs i har ikke den samme version prøv og hent den seneste opdatering og installere den begge steder i kan også prøve og kopiere den mappe som spillet er installeret i til den anden pc det har vi før haft held med

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-06-04 18:07

det virker meget sandsyndligt det smut siger, bare have den sammen version. Men hvilke koder har i brugt til Zero Hour.

Hvis det er de samme i har brugt begge steder er det måsle også fejlen....... bare et forslag!

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 23-06-04 00:08

Tuil smut: Har prøvet at kopiere fra den ene pc til den anden - uden held.

Til Chrillemand: vi har selvfølgelig hver vores egen licens, skrev jeg - og dermed forskellige koder, så desværre heller ingen hjælp her.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 23-06-04 10:50

Nej, men snakker vi om Win XP eller Zero Hour. Du vil da ikke kalde det en licens til et spil, vil du?

Istedet for at se på alt det negative, og alt det der IKKE virker, hvorfor så prøve det der VIRKER? F.eks. det med at køre med den sammen version!

Vi prøver kun på at hjælpe.......

Accepteret svar
Fra : laskemann

Modtaget 300 point
Dato : 14-09-06 12:46

Hej Hans,

Jeg har med stor fornøjelse spillet Generals Zero Hour i nogle år med mine kammerater.
Det er dog lidt af en videnskab at få til at virke.

Der er flere årsager til at I kan opleve en mismatch:

1. Hvis de to versioner af spillet har samme serienummer virker det ikke.
(det har du dog skrevet at I har! så det kan ikke være det).
2. Hvis I spiller på et uofficielt map (altså et map der ikke kommer fra EA, som er spillets producent).
3. Hvis I ikke sætter fast IP-adresse på de to computere der skal spille sammen.
4. Hvis maskinerne ikke har de nødvendige systemressourser(hvordan man end staver det)
Her tænker jeg på ram/processor/HD - Ikke netværk. Da spillet kan køres online er det ikke særlig resourcekrævende.

Check de første fire! Hvis det ikke kører derefter, skal jeg med glæde se om jeg kan hjælpe dig videre.

Mvh.

Lars

NB! Jeg har også en gang oplevet at min antivirus foresagede mismatch!! Disable den!

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 14-09-06 22:03

Hej laskemann

Tak for dit svar, selv om mit spørgsmål er over 2 år gammelt

Men jeg har stadig ikke fået løst mit problem, og derfor er ethvert svar velkomment.

Mulighed 1 og 4 kan vi se bort fra - 2 og 3 er derimod interessante + det at disable antivirus - og disse muligheder vil jeg dyrke, n¨r jeg kommer til DK igen. (jeg er nemlig i mellemtiden rejst til Grønland for at arbejde her i nogle år)

Men du får pointene alligevel, da mulighederne forekommer rimeligt relevante som en løsning

Godkendelse af svar
Fra : edbhans

Dato : 14-09-06 22:30

Tak for svaret laskemann.