/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Johan von Holsteins børn?
Fra : 2601
Vist : 772 gange
200 point
Dato : 20-06-04 10:47

Johan von Holstein født 19 dec 1618 gift med Sophie Hedevig von Petersdorff født 17 dec 1629 havde omgring 8 til 11 børn.
Er der nogle der kender til dem og deres fødselsår og død??

På forhånd tak.
PS: Johan von Holsteins skulle have boet en tid i Næstved - hvornår?

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 20-06-04 10:57

Mon ikke det skal være på grevskabet Holsteinsborg--- de har en masse ting liggende.
se under godset- og få fat i godsarkivet. Kan desværre ikke huske adressen. '
venlig hilsen Karin

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 11:18

Er det din ?
fundet på FS.
senta
IGI Individual RecordFamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Johan von Holstein
Male Family

Event(s):
Birth: About 1618 Luckow,Holstein, , , Denmark

Christening:
Death: 1675

Burial:

Parents:
Father: Berndt Lutke von Holstein Family
Mother: Margretha Johansen von Restarff

Marriages:
Spouse: Unavailable Family

Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

Source Information:
Film Number: 456558
Page Number:
Reference number:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual RecordFamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Germany
Search Results | Download | Pedigree

Johan Von Holstein
Male Family

Event(s):
Birth: 19 DEC 1618 Gross, Lukow, Schlesien, Preussen

Christening:
Death: 28 OCT 1675

Burial:

Marriages:
Spouse: Sophie Hedevig Von Pederstorff Family
Marriage: 11 JUL 1647 Of Mollenhagen,Mecklenburg, , , Preussen

Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

Source Information:
No source information is available.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Germany
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
BEREND LUDEKE VON HOLSTEINPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
MARGARETHE VON RESTORFFPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. JOHAN VON HOLSTEINPedigree
Male

Birth: 19 DEC 1618 Gross Lukow, , Mecklenburg-Schwerin, Germany
Christening:
Death: 28 OCT 1675
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 11:21

Fra FS. hvis det er din ?
Senta

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Germany
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Johan Von HolsteinPedigree

Birth: 19 DEC 1618 Gross, Lukow, Schlesien, Preussen
Christening:
Marriage: 11 JUL 1647 Of Mollenhagen,Mecklenburg, , , Preussen
Death: 28 OCT 1675
Burial:

Wife
Sophie Hedevig Von PederstorffPedigree

Birth: 17 DEC 1629 Alten, Stettin Stadt, Pommern, Preussen
Christening:
Marriage: 11 JUL 1647 Of Mollenhagen,Mecklenburg, , , Preussen
Death: 05 FEB 1693
Burial:

Children

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 11:23

Fra denne hjemmeside

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~slekter/d0002/g0000029.html
Senta

Johan VON HOLSTEIN
[2734]
19 Dec 1618 - 19 Dec 1675
BIRTH: 19 Dec 1618
DEATH: 19 Dec 1675
Father: Berndt Lüdke VON HOLSTEIN
Mother: Margrete VON RESTORFF

Family 1 : Sophie Hedevig VON PEDERSTORFF
Bernd Bugislaw VON HOLSTEIN
Margrete Helene VON HOLSTEIN
Johan Ernst VON HOLSTEIN
Levin Philip VON HOLSTEIN
+Johan Georg VON HOLSTEIN
Anne Lucie VON HOLSTEIN
Mouritz Henrik VON HOLSTEIN
Sophie Hedevig VON HOLSTEIN
Anne Elisabeth VON HOLSTEIN
Elisabeth Juliane VON HOLSTEIN

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 11:28

På FS. finder du fødsel for deres børn
Senta
MARGRETHE HELENE VON HOLSTEIN
Female

Event(s):
Birth: 26 MAY 1649 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 09 FEB 1714

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-06-04 11:36

Hej
Man kan kontakte godset Holsteinborg og få lov at komme på besøg efter aftale for at se deres arkiver.

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 11:52

Fra Reventlows hjemmmeside
Senta
http://www.reventlow.dk/cgi-bin/igmget.cgi/n=reventlow?I12294

SURNAME:
Holstein
GIVEN NAME:
Johan Georg von
SEX:
M
BORN:
16 Feb 1662 Möllenhagen

DEAD:
26 Dec 1730

RELATIONSHIP: 7 x Great Grand Father

RECORD LAST UPDATED:
2 Mar 2004

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-06-04 12:29

Til Senta.

Du skriver " På FS. finder du fødsel for deres børn "
Hvad er FS. ?

Det er den familie jeg søger.
Venligst

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 12:33

På denne adresse finder du vejledning i brugen af FS.

http://www.genealogi-kbh.dk/

Fs er mormonernes data base, det koster ikke noget at søge deri

http://www.familysearch.org/
mvh
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 12:35

Siderne kan printes ud
http://www.genealogi-kbh.dk/sidste.htm
Senta
Mormonkirkens store database.

www.FamilySearch.org
Af A.M. Krogh-Thomsen. Hjemmesiden er nu opdateret og virker igen, Den vigtigste nyhed er at man nu kan søge amtsvis under IGI. samt lave en forældresøgning. Folketællingen 1880 fra USA, 1881 fra Canada og England kan også søges online. Vejledningen til FamilySearch Hjemmeside kan du nu selv printe ud: Klik her
****
Slægtshistorisk database til slægtsforskning i Skandinavien kan købes.
Vital Records Indeks indeholder næsten fem millioner optegnelser, det er mange data. Men husk alt er ikke med, det kan være en "genvej", men erstatter ikke kirkebøgerne. Læs mere herom, klik her.

****

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-06-04 12:37

Hej 2601
her kan du læse mere om godset:
http://www.holsteinborg.dk

og hvis du prøver denne søgning kan du se hvad der ellers er at finde om slægtsforskning i forbindelse med Holsteinborg:
http://www.google.dk/search?q=holsteinborg+%2B+sl%C3%A6gtsforskning&btnG=S%C3%B8g&hl=da&ie=UTF-8

Lis

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 20-06-04 12:49

tak for det LisBJensen, jeg kunne ikke huske det. især i farten.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 13:04

fra Fs.
senta

LEVIN PHILIP VON HOLSTEIN
Male

Event(s):
Birth: 21 JAN 1655 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 07 SEP 1702

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

ANNA LUCIA VON HOLSTEIN
Female

Event(s):
Birth: 04 JAN 1651 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 1732

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

ANNA LUCIA VON HOLSTEIN
Female

Event(s):
Birth: 04 JAN 1651 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 1732

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Germany
Search Results | Download | Pedigree
JOHAN ERNST VON HOLSTEIN
Male

Event(s):
Birth: 02 MAR 1656 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 29 APR 1656

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 13:10

Fra FS
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Sophia Hedevig von Holstein
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: About 1667 Of Mollenhagen,Hostein, , , Denmark

Christening:
Death: 1713

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Johan von Holstein Family
Mother: Sophia Hedevig von Petersdorff

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Phillip Henrik von Stensdorf Family
Marriage: 1713

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 445706
Page Number:
Reference number: 10225

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 13:14

Fra Fs.
senta

BERNT BOGISLAV VON HOLSTEIN
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 03 JAN 1653 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 28 FEB 1709

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 13:34

Fra FS. et par er dobbelt op, du kan selv sortere.
held og lykke
Senta

ELISABETH JULIANE VON HOLSTEIN
Female

Event(s):
Birth: 30 NOV 1670 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 13 DEC 1670

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Mauritz H. von Holstein
Male

Event(s):
Birth: 1665 Mollenhagen,Holstein, , , Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Johan von Holstein Family
Mother: Sophia H. von Petersdorff

JOHAN ERNST VON HOLSTEIN
Male

Event(s):
Birth: 02 MAR 1656 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 29 APR 1656

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

JOHAN ERNST VON HOLSTEIN
Male

Event(s):
Birth: 02 MAR 1656 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 29 APR 1656

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Mauritz H. von Holstein
Male

Event(s):
Birth: 1665 Mollenhagen,Holstein, , , Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Johan von Holstein Family
Mother: Sophia H. von Petersdorff

ANNA ELISABETH VON HOLSTEIN
Female

Event(s):
Birth: 26 SEP 1666 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 1746

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-06-04 14:32

Nu mangler jeg kun Anne Lucie von Holstein så har jeg dem alle.
Stort Tak

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-04 14:36

Er det hende her ??
senta
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF
ANNA LUCIA VON HOLSTEIN
Female

Event(s):
Birth: 04 JAN 1651 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 1732

Burial:

Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF Germany
Search Results | Download | Pedigree
JOHAN ERNST VON HOLSTEIN
Male

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-06-04 14:37

Hej 2601

Jeg vil råde dig til at tjekke alle oplysninger i den originale kilde, der er af og til fejl på Familyserach.

Lis

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 20-06-04 14:41

Tak for svaret senta.

Mange, mange tak for svarende. Det var en stor hjælp.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 14:42

Her er hun igen
Du kan være heldig at finde hvornår de er døde, hvem de bliver gift med, men du skal skal tjekke deres data i kirkebøgerne , der kan være fejl i data på fs.
Senta
ANNA LUCIA VON HOLSTEIN
Female

Event(s):
Birth: 04 JAN 1651 Mollenhagen, , Mecklenburg-Schwerin, Germany

Christening:
Death: 1732

Burial:
Parents:
Father: JOHAN VON HOLSTEIN Family
Mother: SOPHIE HEDEVIG VON PETERSDORFF

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-06-04 15:26

Kan dette evt. være forældre til din Johan von Holstein
mvh
senta

Husband
Berndt Lutke von HolsteinPedigree

Birth: About 1592 Of Luckow,Holstein, , , Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 1663
Burial:

Wife
Margretha Johansen von RestarffPedigree

Birth: About 1594 Of Luckow,Holstein, , , Denmark
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. Johan von HolsteinPedigree
Male

Birth: About 1618 Luckow,Holstein, , , Denmark
Christening:
Death: 1675
Burial:

2. Jorgen von HolsteinPedigree
Male

Birth: About 1620 Kehstein,Holstein, , , Denmark
Christening:
Death:
Burial:

3. Berndt Lutke von HolsteinPedigree
Male

Birth: About 1625 Kehstein,Holstein, , , Denmark
Christening:
Death: 07 APR 1686
Burial:

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 24-06-04 16:16

Hvis det har nogen interesse i det hele taget, så kan jeg finde ca. 45 sider tekster over Johan Von Holstein gift med Sophia Hedevig Von Petersdorff, samt nogle efterkommere og nogle aner.
Jeg har desværre aldrig fundet tid til at finde andre børn end Johan Georg Von Holstein som blev gift 1. gang med Ida Frederikke Joachime Von Bülow (mindst 3 børn), og 2. gang med Charlotte Amalie Von Plessen (uden børn).
Kan det være til nogen hjælp, så send mig en mail
Ejvind @ Varla . dk

Fjern selv mellemrummene.
mvh
Varla