/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
powerfilter
Fra : hvidtiger
Vist : 550 gange
60 point
Dato : 20-06-04 00:46

Jeg har et powerfilter til og ligge og vil gerne bruge det..Men ved ikke lige hvilken dyse jeg skal bruge..Jeg køre med en amal 21mm karburator og har en dyse 80 i...Hvis jeg skal have et powerfilter på hvilken dyse skal der så på ca og hvad skal man indstille for at den køre godt???

Med venlig hilsen
Tigeren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-06-04 00:48

Du smider bare filteret på, og ændrer dysen til ca. 86.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-06-04 00:50

Giver det noget specielt???..Jeg har en dyse 85 til..tror du ikke at det er fint???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-06-04 00:53

En 85 er også ok.
Et powerluftfilter giver noget hvis din scooter er bare lidt tunet i forvejen. Ellers kan det ikke rigtigt mærkes, hvis din scooter er standart. MEn smid det på uanset hvad. Dårliger end alm. luftfilter er det ikke

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-06-04 00:58

Jeg køre med Hebo racing alukit, polini vario, Gianelli udstødning, Anden gearing, polinirem, amal 21mm karburator, så lidt er der da på...Køre 90km/t på en Dr.Big, så det er udemærket..Men gad vide hvad den kan rende med sådan et powerfilter..Nogen ide eller gæt??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-06-04 01:01

Hvis du ikke har et powerfilter på, skal du hurtigst muligt smide det på. Man kan sq ikke køre med så meget tun og så uden et powerfilter......
Du vil sikkert kunne mærke forskel, men du skal ikke regne med meget mere fart...... Men det kan mærkes...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-06-04 01:06

Optrækket du tænker på???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-06-04 01:08

Ja. Og måske også lidt topfart...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-06-04 01:13

Problemet er bare at sidst jeg smed det på der havde jeg en stor dyse i 90-95 var den vidst og der fik den for meget luft..Tror du så at det er bedre med en mindre dyse??dvs 85...Kan selvfølgelig også være at den var på vej til og drukne da den fik så meget luft..

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 70 point
Dato : 20-06-04 01:16

Jeg kan ikke lige helt huske det, men prøv at smide filteret på, og smid den der 85 dyse på, og se hvordan den kører.
Du kan sikkert mærke om den får for lidt eller for meget benzin, men en 85 dyse er et godt bud.

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-06-04 01:17

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-06-04 01:18

Held og lykke med den
Og spørg bare hvis der er mere