/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
defragmentering
Fra : funny
Vist : 466 gange
20 point
Dato : 13-06-02 07:45

Når defragmentering tager urimelig lang tid, tør jeg så virkelig, som jeg er blevet foreslået, at selv styre den virtuelle hukommelse ? I forbindelse med denne ændring fortæller windows nok så pænt: "Du kan muligvis ikke starte computeren igen .... ups .... Eller systemydelsen vil muligvis ikke være optimal. Du skal ikke forsætte, med mindre du er sikker på, at det er nødvendigt at angive egne indstillinger for virtuel hukommelse". - Og det er jeg jo absolut ikke. Er der i forbindelse med defragmentering - diskoprydning - scandisk en "regel" om at deaktivere firewall og viruskiller, er det måske det der er problemet ? Skulle jeg være heldig at få svar på mit spørgsmål, må du / I, gerne "skære det ud i pap", for jeg er absolut ikke særlig kendt med computerens indvendige dele. Men dog nysgerrig ...... Håber og takker på forhånd.

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 30 point
Dato : 13-06-02 08:55

Hej

Den bedste form for defragmentering du kan køre er ved at sætte din Computer i "Fejlsikret Tilstand",--så er du sikker på, som du selv er inde på , at der ikke er andre programmer der griber forstyrrende ind i processen.
Fejlsikret tilstand vælger du lige ved opstart af Computeren, som regel ved at holde F8 tasten nede. Det kan svinge lidt efter hvilket Styresystem du anvender.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-06-02 09:56

En fin måde at sætte tiden til defrag ned på er at have mindre partitioner. Jo større harddiskplads og derved også masser af filer, jo længere tid. Hvis man lavede flere partitioner og samtidig huskede at defrag hver gang man installerede og slettede programmer, så kunne man sætte tiden ned for hver partition.

Hilsen Dydendak

Godkendelse af svar
Fra : funny

Dato : 13-06-02 16:50

Tak for hjælpen, det vil jeg gå i gang med, og tak for øvrigt for kommentaren med hensyn til defragmentering ved installation og afinstallation, det vil jeg "skrive mig bag øret". For øvrigt har jeg fået delt harddisken op i mindre partioner, så det var heldigt ... for mig..... Jeg er stadig lidt spændt på om der kommer flere lærerige svar / kommentar til mit spørgsmål. Det er skønt med hjælpsomme og hurtige svar.

Mange hilsner
Funny

Kommentar
Fra : funny

Dato : 13-06-02 17:37

...... Er det samme gældende ved scandisk og diskoprydning ?

Flere hilsner
Funny

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-06-02 02:30

Hej funny

Det er en dårlig idè at oprette mange små partioner, fordi det afstedkommer en masse spildplads og gør systemet tungere i optrækket. Iøvrigt forudsætter en vellykket defragmentering ikke, at man sidder og bivåner processen intenst. Man kan sagtens lave noget helt andet imens.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : funny

Dato : 17-06-02 02:56

PARKNESS, jeg har gjort som du foreslog og det virker, mange tak.

Og til RELLOM, for mig fungerer det fint med min harddisk delt op i 6 x 10 gb, jeg syntes faktisk ikke der er så voldsom meget spild, fordelene ved det er meget meget større ..... syntes jeg. - Ja, også jeg kan sagtens finde
på andre ting og sager at lave mens der er hovedrengøring på harddisken. (selvom det kan være svært at undvære tasterne).

Det er dejligt at høre fra jer, for jeg har virkelig meget at lære endnu, så al hjælp og kommentarer modtages med glæde, jeg er "næsten" sikker på at jeg får brug for jeres hjælp igen senere.

Men for nu, MANGE TAK