100 point mere til dette spørgsmål: http~
Fra : Flash77
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 19-06-04 17:51

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 19-06-04 21:11

Okay - jeg er næsten sikker på at det program jeg skrev til dig i ovenstående spørgsmål kan hjælpe dig.
Jeg havde på et tidspunkt det samme problem som dig - min startside blev hele tiden ændret til noget jeg ikke ville have og jeg mener at kunne huske, at det var noget med searchexe eller lignende den hed.
Jeg fik dengang det råd at bruge programmet - og det virkede. Den fil/det program der blev brugt til at ændre min startside, gemte sig nemlig imellem opstartsfilerne og var derfor umulig at slette. Med programmet kan du selv vælge til og fra hvilke filer du vil have i brug ved opstart og dermed (forhåbentlig) løse problemet.

Start det op > tryk på linket "Consult", og der vil komme forklaringer på de enkelte filer.
Når du finder den fil/program der er problemet, fjerner du fluebenet og genstartet din comp.
Start programmet igen > tryk på consult > marker filen > tryk på delete.

Hvis det ikke virker når du har prøvet igen, så har jeg muligvis en anden løsning - men den kan vi komme tilbage til.

Held & lykke!!

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 19-06-04 21:19

Sorry når du skal slette filen, kan du ikke trykke på delete, men skal istedet gøre følgende:

Marker filen > højreklik > tryk på "Remove" > tryk på "Consult".

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-04 21:25

Hvorfor lægge spørgsmålet ud flere steder, som her, med et link???

Gennemsøg din PC med Adaware og fjern alle mistænkelige filer.
Prøv så at se i startop menuen med msconfig, og fjern de flueben i de programmer der er mistænkeligt uvedkommende, for der ligger måske et program der generere problemerne ved genstart.

Du kan se i AdAware, hvor mange filer du har i aktivitet, og det tal skulle ikke gerne være mere end 15 til 20 filer, når du har AdAware kørende alene.

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 05-07-04 07:57

Hent dette program:
http://hsremove.bravehost.com/
Du skal trykke F5 når du klikker på linket.
Installer programmet og anvend det. Du skal lige være klar over at din startside bliver ændret til bravehost.com, men den kan du ændre bagefter til hvad du nu plejer at have. Det er ikke en ny hijacker.
Genstart og giv mig en ny log til kontrol

Ked af jeg ikke kunne hjælpe dig færdig i det andet spørgsmål, men tak for point da

Prøv lige dette ny program af en gang.
Kom med en ny log når du har gjort det. Jeg giver IKKE op

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-07-04 20:37

Her er en log efter scan og fix med: Norton antivirus, Ad-aware, CWShredder, hsremove og Regsupreme...

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Peter Plys\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1A214F62-47A7-4CA3-9D00-95A3965A8B4A} - C:\Programmer\Popup Eliminator\AutoDisplay311.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Popup Eliminator - {86BCA93E-457B-4054-AFB0-E428DA1563E1} - C:\Programmer\Popup Eliminator\PEToolBar311.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] c:\windows\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopupEliminator] C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe /min
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft.com/download/0/5/c/05c905f4-dd30-427d-a3de-373c3e5552fc/msSecAdv.cab?1086989506375
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38149.4704398148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-07-04 20:42

Og her er en log efter genstrat umidelbart efter ovenstående log. Ved ikke om der er noget at bruge den til, men lavede den lige for en sikkerheds skyld. Jeg har prøvet mange gange efterhånden at køre alle de programmer der er brugt før denne logfil og det virker også fint et kort stykke tid (fra 2 min til en dags tid), så kommer about:blank siden tilbage igen, tilsyneladende uden noget mønster. Jeg er ikke på nogle suspekte sider og får ingen luskede popup's... Må tilstå jeg er ved at miste modet efterhånden... Men her er en log mere:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe
C:\Documents and Settings\Peter Plys\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1A214F62-47A7-4CA3-9D00-95A3965A8B4A} - C:\Programmer\Popup Eliminator\AutoDisplay311.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Popup Eliminator - {86BCA93E-457B-4054-AFB0-E428DA1563E1} - C:\Programmer\Popup Eliminator\PEToolBar311.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] c:\windows\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopupEliminator] C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe /min
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft.com/download/0/5/c/05c905f4-dd30-427d-a3de-373c3e5552fc/msSecAdv.cab?1086989506375
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38149.4704398148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-07-04 20:53

Har forresten også på et tidspunkt prøvet med Spybot S&D både scan,clean og imunize, men det virkede heller ikker...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 11:45

Det er ret underligt nu. Da jeg kom ind på mit kontor og åbnede min Explorer første gang fik jeg følgende medling fra spyware guard:

An attampt to change the internet explorer settings has been detected.

Warning A BHO (Browser Help Object) has been added!

The folloving BHO has been added to your system:
(FCDA7845-3417-42DE-9462-FA4C9E32C10A)

ProgID: n/a
File Location: C:\windows\system32\akiggaa.dll

Det er en Bærbar PC jeg har og jeg brugte den derhjemme hele aftene i går efter at have gjort alt det ovenstående uden problemer og igen i formiddags. Og ligeså snart jeg kom på kontoret gik det galt og nu har jeg about:blank igen. Kan det være noget der har med det IP-nummer jeg har herinde der kan påvirke det? Er efterhånden vildt træt af det og overvejer at formatere skidtet selvom det er noget af det sisdte jeg har lyst til... Jeg synes også min browser er blevet vildt langsom til at starte op og ind imellem er der problemer med at komme på nettet.

Accepteret svar
Fra : Thrillseeker

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-04 12:36

Du havde ellers en ren log der.....

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareguard
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster
Hent disse to programmer. Installer og opdater.

Så gør du det samme som du gjorde her:
"Her er en log efter scan og fix med: Norton antivirus, Ad-aware, CWShredder, hsremove og Regsupreme..."

Prøv det....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 12:46

Jeg har spywareguard installeret nu, men den vil ikke opdatere. Har flere gange prøvet at installere spywareblaster fra mange forskellige steder men hver gang når den skal starte programmet skriver den at filen er beskadiget og at jeg skal installere igen. Lige i øjeblikket får jeg en masse meddeleser fra spyware guard om at der er noget der forsøger at ændre min Explorer... Laver lige en ny scan og log...

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 07-07-04 12:52

Ok.
Du kommer bare an, så må vi se om vi kan få has på lo****

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 14:13

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Peter Plys\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1A214F62-47A7-4CA3-9D00-95A3965A8B4A} - C:\Programmer\Popup Eliminator\AutoDisplay311.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Popup Eliminator - {86BCA93E-457B-4054-AFB0-E428DA1563E1} - C:\Programmer\Popup Eliminator\PEToolBar311.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] c:\windows\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopupEliminator] C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe /min
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft.com/download/0/5/c/05c905f4-dd30-427d-a3de-373c3e5552fc/msSecAdv.cab?1086989506375
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38149.4704398148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 14:15

Så har jeg gjort det hele igen... Alt ser fint ud nu, men det gør det som regelt altid et stykke tid efter jeg har renset den.

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 07-07-04 14:21

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
Fix disse så er den 100 % i orden.

Kan du få spywareblaster ind nu?

Husker du at slå systemgendannelse fra og til, når du arbejder med hijackthis?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 14:43

Her er en ny log. Jeg har helt slået min system gendannelse fra. Prøver lige med blaster igen.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Peter Plys\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1A214F62-47A7-4CA3-9D00-95A3965A8B4A} - C:\Programmer\Popup Eliminator\AutoDisplay311.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Popup Eliminator - {86BCA93E-457B-4054-AFB0-E428DA1563E1} - C:\Programmer\Popup Eliminator\PEToolBar311.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] c:\windows\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopupEliminator] C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe /min
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft.com/download/0/5/c/05c905f4-dd30-427d-a3de-373c3e5552fc/msSecAdv.cab?1086989506375
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38149.4704398148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 15:00

Nix. Spywareblaster virker ikke. Efter endt installation og opstart af programmet skriver den: This program has been damaged, possibly by a bad sector of the harddrive or a virus. Please reinstall it. Det har den gjort hver gang indtil nu selvom jeg har hentet fra flere forskellige steder.

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 07-07-04 15:06

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spyblocker

Prøv disse i stedet. De skulle gøre det samme som spywareblaster.....

Din sidste log var fin. Du kan godt slå systemgendannelsen til igen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 18:24

Får følgende fra Spywareguard:

An attampt to change the internet explorer settings has been detected.

Warning A BHO (Browser Help Object) has been added!

The folloving BHO has been added to your system:
(FCDA7845-3417-42DE-9462-FA4C9E32C10A)

ProgID: n/a
File Location: C:\windows\system32\akiggaa.dll

----

"samme som ovenfor"....

xxxxxxCBD-8159-E52F056E1AB

File Location: C:\windows\system32\ecicb.dll

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-07-04 19:11

Prøver lige de nye værktøj du skriver om. Nu er about:blank tilbage igen...

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 08-07-04 09:27

Jeg tænker på om du skulle prøve en af de gratis firewalls.

Og jeg kan ikke huske om du har været nede i registreringsdatabasen og gøre følgende:

Klik på Start gå i - Kør - skriv: regedit - tast enter
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank

Søg derefter på:
ecicb.dll
akiggaa.dll

Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-07-04 15:51

Hej Thrill... Har gjort som du skrev og scannet/fixet som jeg plejer og alligevel kom problemet tilbage. Utroligt at man ikke kan komme det til livs. Har lavet en ny log efter jeg lige har scannet igennem med alle de forskellige programmer i dag.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\Programmer\AnalogX\CookieWall\cookie.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Peter Plys\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {1A214F62-47A7-4CA3-9D00-95A3965A8B4A} - C:\Programmer\Popup Eliminator\AutoDisplay311.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NAVSHEXT.DLL
O3 - Toolbar: Popup Eliminator - {86BCA93E-457B-4054-AFB0-E428DA1563E1} - C:\Programmer\Popup Eliminator\PEToolBar311.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] c:\windows\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CookieWall] C:\Programmer\AnalogX\CookieWall\cookie.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopupEliminator] C:\Programmer\Popup Eliminator\Popup Eliminator.exe /min
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Popup Eliminator (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft.com/download/0/5/c/05c905f4-dd30-427d-a3de-373c3e5552fc/msSecAdv.cab?1086989506375
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38149.4704398148
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 23-07-04 20:08

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Hej igen
Jeg jar været på ferie, så jeg fik ikke lige kigget ind.....
Gider du hente den nyeste version af hijack og scanne og lægge en log ind?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-04 21:55

Hej igen... Håber du har haft en god ferie. Jeg laver lige en ny log lidt senere. Har fået installeret spywareblaster og den forhindrer nu min Explorer i at gå ind på about:blank, men den forsøger stadigvæk på det af og til, men siden kommer ikke frem på skærmen, men about:blank står i adresse linien. Nu er der så kommet lidt nyt til siden sidst som du kan se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/45564

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 23-07-04 23:51

Jo tak jeg har en god ferie. (den er ikke færdig endnu)

Jeg tror det er en god ide at hente den nyeste hijack og lade mig se den friske log.

http://www.snapfiles.com/get/trojanhunter.html
Hent og kør denne as well, inden du lægger en ny log ind.

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 25-07-04 16:52

Hej Thrillseeker.

Nu tror jeg endeligt jeg er kommet af med mine problemer. Du havde ret i at Spywareblaster holder det væk, nu hvor jeg endeligt fik den installeret. Hvad det så end var der var kommet ind på min PC var det godt nok noget skidt at komme af med. Efter jeg fik Spywareblaster til at fjerne det første opstod dette lige efter: http://www.kandu.dk/dk/spg/45564 som var temmeligt tricky at komme til livs, men nu er det også væk.