/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
atapi
Fra : frederikshavn
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 19-06-04 12:16

jeg bliver ved med at få fejl i min logbog,det er en atapi fejl,hvad skylddes det,jeg kan godt brænde på min brænder,bare det ikke er over 8xhastigheden,hvis det er der over går brænderen helt ned,er det et problem som nogen kan hjælpe mig med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 13:40

atapi (Advanced Technology Application Program Inteface) har mange opgaver ikke kun mht. til din brænder. Hvilken fejl står der specifikt i din log fil ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-06-04 14:36

Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\Ide\IdePort1.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-06-04 14:40

Enheden \Device\Ide\IdePort1 svarede ikke inden for timeoutperioden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 14:40

Det lyder som en løs forbindel i dit kontrollerkabel mellem bundkortets kontrollerdel og dine disk's/CD-ROM's/CD-ROM brædere/DVD drev. Tag dine kontollerkabler (...de flade grå) ud og sæt dem i igen og se om problemet blev afhjulpet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-06-04 15:15

Hvilket OS kører du?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-06-04 15:27

jeg bruger win xp pro,med sp1+alle updates

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-06-04 15:35

Hmm? Hvilket brænderprogram bruger du, og hvordan sidder brænderen placeret i computeren. Som Master, slave, ideport?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-06-04 15:55

jeg bruger 6 ultra edition,og min brænder sidder som sm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 17:12

Tjeckede du kablerne ???

8-8 </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-06-04 17:28

8-8 til Molo??

Som sm Frederikshavn? Hvad mener du med det?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 19-06-04 18:13

tedd -> Du er for sjov

Hvis din brænder sidder på samme kabel som din haddisk på controller 1, så skal din harddisk være MASTER og din jumper sidde på harddiskens DS, medens jumperen på CD brænderen skal sidde som SLAVE på PK ....eller i hvert fald noget andet (...læs på dit drev).

Sidder harddisk og brænder på controllerkabel 1 og 2 hver for sig og der ikke er andre enheder, skal de begge have jumperne siddende på DS hvorve de begge vil være MASTER blot på hver sin controller port.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 20-06-04 20:41

mine kabler er ok,min brænder sidder som secondary master

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-04 21:01

Tjek din RAM. Samme procedure : Ud og ind. Du kan evt. lige tørre benene af med et mildt opløsningsmiddel eller en blot en tør klud. Det plejer nu godt nok at være en ATPID fejl hvis det er RAM.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 20-06-04 22:05

Tak for svaret molokyle.