/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad skal jeg købe?
Fra : vibbe
Vist : 761 gange
100 point
Dato : 01-06-01 09:04

Hej jeg skal ud og købe en bærbar computer, som jeg skal bruge til at arbejde på.

Jeg har ikke spor forstand på sådanne computere, jeg er programmør så det skal helst være en computer som kan klare at blive presset lidt.

Er der nogen af jer som kan fortælle mig, hvad der er bedst for tiden og hvad jeg skal holde mig fra? Det er temmelig mange penge, så jeg vil helst ikke lave en fejltagelse, og man kan jo ikke stole på dem i butikkerne.

Jeg har brug for en hurtig, men stabil bærbar.

Håber i kan hjælpe mig

Med venlig hilsen

Vibbe

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 01-06-01 10:06

Hej

Hvis det er her og nu du skal bruge den har jeg ikke noget konkret råd, men hvis du han vendte lidt - såh vi du kunne købe en meget bedre og hurtigere computere - for-mentligt...
Grunden er at Intels, ellers største, "homeboy" Dell (distributør af bærbare compu-tere) er gået over til AMD - nærmere betegnet Athlon 4...
Men jeg ved ikke hvor lang tid der går før de kommer i handlen - tjaa - bare en lille kommentar

Ellers er der jo altid mulighed for at købe en billig brugt på fx www.QXL.dk

\\PhanTomY
ScumPaQ//

Kommentar
Fra : vibbe

Dato : 01-06-01 12:38

Hej PhanTomY,
Ja, jeg skal bruge den nu, og det er til mit eget firma så den skal ikke være brugt. Jeg har fundet en HP Notebook 1MHZ 30 GB HD, 256 Ram.

Har du erfaring med HP?

Vibbe

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 01-06-01 15:19

En af mine venenr har en stationær 133mhz HP.
Den har kørt upåklageligt i 4 år må det snart være.

Kan kun anbefale dem - de har også lige lanceret nogle
nye maskiner.

-
Tommy

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 01-06-01 15:20

(Skal lige nævnes at nu bruges den kun som server for et
lokalt netværk. Han har købt en billig 600mhz som der ikke
har været andet end bøvl med, den nye er ikke en HP)

Accepteret svar
Fra : mallec

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-01 11:03

Hej Vibbe...

Hvis jeg var dig ville jeg købe en:

HP Xe3 - 850 MHz

Super bærbar med alle funktioner indbygget - er også klar til tilslutning af lokalnetværk, internet, højttalere, mikrofon, infrarød forbindelse, TV og video - foruden alt det sædvanlige! Intel Pentium III 850 MHz, 128 MB RAM, 20 GB harddisk, 14,1" XGA skærm, 56K modem, 8xDVD-ROM, 10/100 LAN, 8 MB video RAM, Windows og 1 års garanti.

Det er en Pentium III processor i (GOD), 20 GB harddisk (Nok til dig), 128 MB Ram (også godt nok)... Tja den har nok hvad du har brug for...

Hvis du vil se den så gå ind på

http://www.computercity.dk/cgi-bin/top5.cgi?side=laptop

og kig på den øverste pc der er, (den der står et stort 1 tal udfor...

Med Venlig Hilsen Casper

Kommentar
Fra : jdjespersen

Dato : 03-06-01 20:49

Jeg har lige anskaffet mig en 700 Mhz HP Omnibook 6000.
Rigtig lækker maskine, der ikke larmer særlig meget, og er meget kvik.

Kan kun anbefales.

/jeppe

Kommentar
Fra : somse

Dato : 16-06-01 17:12

Jeg er ejer af en Compaq M700, den kører simelthen upåklageligt.
Den vil jeg på det kraftigste anbefale og hvis man bestiller en her og nu på deres hjemmeside får man ekstra 128 mb ram med i købet..
Lidt info
Compaq Armada M700
Bestil din Armada M700 online og få den med ekstra 128 MB RAM
Compaq Armada M700 er kun 28 mm høj og vejer fra 2,1 kg. Trods sin beskedne størrelse, tilbyder Armada M700 højeste ydelse med de nyeste og hurtigste Mobile Intel® Pentium® III processorer, kraftig grafik og stor 14,1” TFT farveskærm.

Eller se mere på http://www.compaq.dk/Commerce/model.asp?p=2