/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Social- og sundhedsassistent
Fra : Knete
Vist : 1330 gange
30 point
Dato : 19-06-04 00:14

Hej.

Jeg skal begynde på uddannelsen som social- og sundhedsassistent, og står derfor og skal bruge følgende bøger:

1. Samfundet, borgeren og den professionelle hjælper /Hans Vagtborg
Forlag Munksgaard 1. udg.

2. Social- og sundhedsassistent –uddannelse –udvikling –udfordring /Henrik Andersen m.fl.
Forlag Munksgaard

3. Kultur og aktivitet /Mette E Bruun m.fl.
Forlag Munksgaard

4. Vejledning –pædagogik- samtale- refleksion /Birte Glinsvad
Forlag Munksgaard

5. At hjælpe og blive hjulpet /Lars Aagerup
Forlag Gyldendal Uddannelse 2. oplag 2002

6. Sundheds og sygeplejefag /Lissi Hansen
Forlag Munksgaard 1. udg.

Jeg vil blive superglad, hvis jeg kan skaffe dem billigt. Derfor er spørgsmålet, hvor på nettet kan jeg finde disse bøger. Jeg går ud fra at andre studerende sætter deres bøger til salg, men ved bare ikke hvor jeg skal lede.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-06-04 01:25

Kender nogen der har gennemgået uddannelsen. Skal lige have fat i dem, og høre om de stadig har deres bøger. Kan først få fat i dem i morgen (senere idag).

The1best

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 19-06-04 01:34

Prøv at kontakte den skole du skal gå på, måske har de kontakt til tidligere elever der har bøger til salg.
Du kan også prøve at kontakte den lokale afdeling af FOA (det er den fagforening uddannelsen hører under). Måske har de bøger du kan låne, eller købe billigt.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 19-06-04 01:36
Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 19-06-04 01:43

Sæt en annonce i den lokale avis. Der er mange lokale aviser der har brugtmarked eller lignende ca. én gang om ugen. Her plejer annoncerne ikke være særligt dyre, men det er selvfølgelig også begrænset hvor mange ord sådan en annonce må fylde.

Accepteret svar
Fra : lillespir

Modtaget 30 point
Dato : 19-06-04 08:35

Hej Knete

Du kan sætte en annonce i dit fagblad, så er du sikker på at få fat i bøgerne fra det hold der lige er afsluttet.

Pøj Pøj med uddannelsen.

Hilsen Rita

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 19-06-04 08:44

Jeg vil foreslåat du tager op på den skole du skal starte på, og finder kantinen ell et andet sted hvor der er fælles opslagstavle, der hænger sikkert mange opslag fra folk der gerne vil sælge deres bøger, ell du kunne jo selv sætte et opslag op. På den skole jeg gik Nordjyllandsamt var der mange der købte/solgte deres bøger på den måde.
Held og lykke med uddannelsen.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 19-06-04 11:38

Du kan også prøve qxl og dba, måske endda sætte din egen annonce på sidstnævnte. Min skole har en køb-salg børs på nettet, men det kommer nok lidt an på, hvor stor skolen er - men du kan da prøve at spørge dem...
Held og lykke fra én, der selv ved, hvor dyre bøger til uddannelse kan være ;)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-06-04 11:44

Hvis du køber brugte bøger til din uddannelse, ha' lige i baghovedet at de er nye og tjek at der ikke er sket, eller sker ændringer i materialet i løbet af din uddannelse .

Speciel skal du sørge for at bogen med alle paragrafferne , håndbog for social- og sundhedspersonale, er ok. og den vedvarende under din uddannelse løbende opdateres med nye lovforslag .

mvh
senta

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 21-06-04 21:22

Desværre ingen hjælp herfra. de har givet deres bøger videre.

The1best

Godkendelse af svar
Fra : Knete

Dato : 31-07-04 09:48

Tak for svaret lillespir.